Gedda 24 Postad 7 September , 2010 Hej! Är ruskigt sugen på en tatuering till. har redan ett ankare på min höger underarm och vill ha något annat maritimt på vänster underarm. har funderat om jag vill ha en symbol eller en text men vet inte än.. är öppen för förslag någon som har nåt tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 8 September , 2010 Maringuidens logga? =) Elelr kanske något modernare än ett stockankare, vad sägs om ett bruce på vänsterarmen? Du kan ju alltid tatuera in Gaidin på axeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 September , 2010 Med tanke på mitt senaste inlägg så kanske det skulle stå: Jabsco = skitsak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 8 September , 2010 Ditt namn alternativt dina initialer med signalflaggor? Ha´ t pent S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 8 September , 2010 Ett rött märke på vänster arm å ett grönt på höger.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maskinchef 0 Postad 8 September , 2010 Sailors Grave.... En klassiker om man nu är en äkta sjöbuse som har seglat på dom 7 hav.. Senast ändrad av Maskinchef | 08 september 2010 | 11:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 September , 2010 En livboj som det står Mamma på..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 8 September , 2010 En kamrat har sitt personnummer ingraverat, dock i streckkod för att göra det lite personligare. Annars vore väl just en gädda graverande nog? /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 8 September , 2010 Kör en fyr, det är riktigt snyggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 10 September , 2010 haha tack för tipsen allihop! Har funderat på någon text eventuellt. Typ Navigare necesse est, vivere est non necesse men den kanske känns fel med tanke på att jag är motorbåtsägare är det någon som vet någon mer maritim mening på latin? eller förslag på text? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 10 September , 2010 Varför inte Errare humanum est = att fela är mänskligt kan ju vara bra bland alla konstiga sjömärken Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 10 September , 2010 Ryds Camping Forever! Eller Folkparka Rules! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 10 September , 2010 Om du kan tänka dig göra en tatuering i Stockholm har jag ett tips på en kille som är bra på tatueringar i klassisik stil och sjömanstatueringar. Maila mig om du är intresserad, vill inte lägga ut namnet här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 September , 2010 en annan grej jag har funderat på.. men jag är inte latinkunnig.. ett uttryck som min farfar alltid har sagt: Kan man inte sova är man inte trött. det skulle jag vilja ha latinöversatt =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser