Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
di1anpe

En sista helg till Skagen?

Rekommendera Poster

Tjenare!

Vi är två 30-åriga kompisar som tänker ta en sista helgsegling till Skagen i helgen som kommer (10-12 sept). Vår skuta, en Maxi 87, ligger på Marstrand. Hör av dig om du/ni är sugna på att hänga med! I egen segelbåt eller i vår!

Väl mött!

Petter, Robban

(För mer info om oss och vår båt, besök sassylady.blogg.se)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv ingen möjlighet att följa med, men visst hade det varit trevligt. Jag kan ju lyfta tråden. Sökte själv en besättningsman inför en segling på MG för ett par år sen, då min tilltänkta besättning hade tagit fel på helg och lovat bort sig på annant. Fick kontakt med en trevlig kille och det blev en mycket lyckad segling.

En av prognoserna för helgen från Marstrands horisont verkar va skaplig. Fredag NO vind 9 m/sek, något regn frampå kvällen. Söndag Sydlig vind 8 m/sek, regn hela dan. Enligt samma källa gäller ungefär samma för Skagen. Kanske lite mer regn i Skagen än på Marstrand på Lördagen Ganska skapligt, men det kan ju ändra sig Obestämd

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall se om jag  övertalar kompisen att segla en svea istället för smaragd då ses vi i skagen på fredags kväll hälsningar RonnieGlad 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...