di1anpe 1 Postad 6 September , 2010 Tjenare! Vi är två 30-åriga kompisar som tänker ta en sista helgsegling till Skagen i helgen som kommer (10-12 sept). Vår skuta, en Maxi 87, ligger på Marstrand. Hör av dig om du/ni är sugna på att hänga med! I egen segelbåt eller i vår! Väl mött! Petter, Robban (För mer info om oss och vår båt, besök sassylady.blogg.se) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 8 September , 2010 Jag har själv ingen möjlighet att följa med, men visst hade det varit trevligt. Jag kan ju lyfta tråden. Sökte själv en besättningsman inför en segling på MG för ett par år sen, då min tilltänkta besättning hade tagit fel på helg och lovat bort sig på annant. Fick kontakt med en trevlig kille och det blev en mycket lyckad segling. En av prognoserna för helgen från Marstrands horisont verkar va skaplig. Fredag NO vind 9 m/sek, något regn frampå kvällen. Söndag Sydlig vind 8 m/sek, regn hela dan. Enligt samma källa gäller ungefär samma för Skagen. Kanske lite mer regn i Skagen än på Marstrand på Lördagen Ganska skapligt, men det kan ju ändra sig tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 9 September , 2010 Skall se om jag övertalar kompisen att segla en svea istället för smaragd då ses vi i skagen på fredags kväll hälsningar Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser