NicklasE 0 Postad 4 September , 2010 Tog upp båten i onsdags, då jag väntade på kranbilen startade jag upp och den fick stå och gå på tomgång. Båten har gått klockrent hela sommaren (Sea ray 268, 7,4L mercruiser ) När så kranbilen är på plats lägger jag i backe och båten stannar för att inte gå igång något mer. Kan tänka mig att tankmätaren visade fel eller hoppas på det för när jag provade så går startmotorn runt och allt känns normalt förutom att den ej startade. Om det inte är soppatorsk, finns det några förslag på ev vanliga fel som kan ha uppstått ? Nu ligger den allfal på land och jag ska slå i lite soppa för den måste ju igång inför vinterservicen. //Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NicklasE 0 Postad 19 September , 2010 Då vet man att det var soppatorsk ! tankade i 40 L och då gick hon igång lika finst som vanligt. Då vet man att tankmätaren visar fel o man ska tanka innan rödmarkeringen Bara fortsätta med båthusbyggande då //Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser