ub64 0 Postad 4 September , 2010 Är det någon som har en aning om vad det kostar att byta bälgar på en marina. Motorn det gäller är en mercrusier 4.3mpi på en uttern s64. ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 4 September , 2010 lite beroende på vad dom byter, oftast när man plockar isär grejorna så byter man också växelwiren och ev. trim/tilt givarna, plus annat smått o gott vid behov. Skulle uppskatta det till någonstans 7-10 tusen ink materialet och jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 4 September , 2010 Faktiskt lite kul att man behöver veta vilken båt den sitter på .....-) knutbälg, avgasbälg, och om det gått för lång ... även stödlager . växelvajerbälg och ny växelvajer med nytt hölje ..är ett måste ! Gilla läget ... och ''pengen'' , nämdes innan ! slarvar du med detta så kommer det kosta 5x till ...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 6 September , 2010 Jag ringde runt till några innan jag lämna in min båt. En kille tog 400:-/timmen och en annan tog 700:-/timmen. Vet inte om den dyra jobba snabbare men jag valde den billiga. Just Mercruiser är minde kul att byta på så alla man ringer suckar hahaha. Men det slutade med 5400:- jobb och delar. Då byttes bälgar och växelvajer. (Mercruiser 5,7L) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trophy2 0 Postad 10 September , 2010 En följdfråga: när bör man göra detta första gången?. Motor(4,3mpi)och båt från 08. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 10 September , 2010 5 år har jag fått som uppgift av en meck. Beror också på hur drevet står i vila. Är det ofta uppe, påverkas bälgen negativt av vinkeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 10 September , 2010 Bytte nu impellern i drevet efter 5 år, var som ny. Impeller för havsvattnet i motorn bytte jag efter 4 år, helt förstörd, kan bero på tvivelaktig vattenkontakt vid trailersjösättning....... Eller om ngn meck har startat den på land vid service???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trophy2 0 Postad 12 September , 2010 Ok, tack för svaret. Då har man i alla fall några år till att spara ihop dom 5 - 10 tusen det verkar kosta... Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 12 September , 2010 Tycker det verkar lite häftigt pris 5 000-10 000kr . När matrialkostnaden är 1 550kr inklusive stödlager .Priset gäller Alpha one gen II hos drev.se Arbetskostnad 700kr/ tim x 8 = 5 600 kr Tar det en hel dag för en proffsmek . Som har alla verktyg på plats . Tror inte det . www.drev.se/ Mvh Torgny . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 September , 2010 Här är en hel bildserie på jobbet. http://www.drevman.se/html/balg_stodlagerbyte.html OBS gen I En hel del jobb men kan knappast ta en hel dag för ett proffs. Tipps är att kolla runt lite. Kolla även denna firmas prislista på drevrep så ser man att priserna är rätt så måttliga. OBS ingen reklam. Har man möjlighet att åka en bit med båten kan man säkert få ett bra pris samt viktigt, till rätt kvalitet. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser