Gå till innehåll
måndag 28 april 2025
Snecker

egyptenfiske

Rekommendera Poster

Hej.

våran familj ska till egypten i januari och vi undrar bara om det är nägon här som har varit där/ vet något om det går ut fisketurer ifrån hurghada och isf vad det kostar och gärna länk till hemsida ( om det nu finns en)?

Tack i förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska dit om 3 veckor. Kan återkomma efter det, om jag kommer iväg på en lyckad fisketur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och min fru var i hurgada på semester för tio år sedan, jättefint hotell (siva någonting med ving) fantastiskt bad, fantastiska snorkelvatten. Men så var det ju det där med havsfiske, jag älskar att fiska men hittade inga broschyrer, så vi gick ut och kom till en hamn med en vaktkur och killen jagade fatt på en skeppare (Abdulla nånting), trevlig kille med stapplande engelska, men det gick att göra sej förstådd, visade sin båt ,en träkopia på en bayliner 35 fot med flybrigde. Priset för en dag 3000 sv kr  slutade med 1000  kr. Fråga finns det några fiskar , svar å gäss big fish, nu är det så att jag är luttrad ty jag har fått samma svar på kanarieöarna ,mallorca cancun, koh samui , mauritius,(med reservation för stavningen). Och det blev akvariefiskar modell större. Alltnog ,dagen efter skulle det stora fiskeäventyret ske, jag infann mej  kl 9 00 enl ö-kommelse och se skepparen var där med sin tjugoåriga son, väl ombord dycker det upp en gastande människa med isblock och en dispyt med skepparen,det gällde betaningen av isen, så om jag betalade isen ,(ett antal pengar som motsvarade 100 sv kr men slutade med 40) så skulle skepparen bjuda på middag.Kasta loss och ut efter the big fish. Jag hade en fantastisk dag som enda gäst ombord, men det var ju det med fisken , nämligen samma storlek som alla andra ställen i världen jag fiskat akvariefisk modell större. abdullas son stekte fisken samt gjorde en jättegod sallad ,allt smakade jättegott. När abdulla fick veta att jag hade en dotter ställde han sonen framför mej och frågade om jag kunde tänka mej ett bättre val till min dotter, så såg jag mej omkring ,öppet hav inga vittnen, så vad svarar man,nej naturligtvis.Fick abdullas visitkort samt ett foto på sonen, med löfte att skicka foto på dottern. Alltnog jag hade en jättetrevlig dag till sjöss. Men tacka vet jag öresunds torskar sillar horngäddor och makrillar. Så mitt råd är ,hittar du en villig skeppare pruta bra och du får förhoppningsvis en lika trevlig dag som jag.Men om du har en dotter så säg ingenting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...