Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
Joakimk64

Flipper 575 HT

Rekommendera Poster

När jag föddes så köpte min far en Flipper 570 för att slippa åka en öppen båt. Det var 1976 och han har kvar samma båt. Jag hatar den. Den är stötig,det är besvärligt att lasta in saker i och den har kryphöjd. Det jag hatar mest är att den är så fördjävligt stötig när det går sjö. Nu kanske en Flipper 575 är en aning uppgraderad men i min mening så är det skitbotten på dem allihop, de går iof billigt när det är kanonväder och slätt på sjön men lite mer vågor och det är bara skit..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en själv (1986a)..... Jepp, stötig när det går vågor. Men bra kvalité, går snabbt med tex. en 75Hk i baken. Marsch på min ca 25-27 knop och toppfart lite över 35. Ganska högt pris när du ska köpa den men oftast pengarna tillbaka vid försäljning. Billig i försäkring. Bra allroundbåt för oss i familjen. Vi använder den till bad, fiske, vattensport. Funkar till nöds sova 4 i den men 2 pers helt okey. Lagom stor i mitt tycke och enkel manöverera/förtöja. Lite varning för dom färgade sidorna som blir solblekta. Ganska mycket jobb snygga till dom, men det går! Såg du även sökte motorkåpa till den... Jag slängde tyvärr min då den inte passar alls med nuvarande motor som dessutom är hissad, ångrar det idag men försök ev. låna en sen får du nog lämna i den som mall och tillverka en ny skulle jag gissa.

post-5090-1394234301,093_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hopp Vet att en del efterfrågat tester på Flipper 575 av mig. Jag har svarat att jag slarvat bort dom men jag har hittat igen dom. Skicka ett mejl bara så skickar jag båda två till er. Har zippat filerna och ca 1.4Mb tar dom upp så lämna en mejl som kan ta den filstorleken. Fridens!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stefan

Dessutom tycker jag att Flipper 575 är en snygg båt som känns modern trots sin ålder. Hur är det nu, är Scantic 575 exakt samma båt eller ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hur är det med detta?

Scantic 575ht vs flipper 575ht

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte själv haft en Flipper 575 HT, men har åkt den många gånger. Mycket mer stötig i vågor än Scantic 575 HT. Scantic har är mer v bottnad, går mycket bättre i sjön. Har en Scantic själv och är mycket nöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte också bara slänga in att Flipper skroven inte är någon höjdare i sjö. Möjligtvis Flying Flipper..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 85 hk Yamaha. Går mycket bra. Drar inte bränlse om man håller 20-22 knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...