Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
666D3

Båtmässa vid Vasahamnen

Rekommendera Poster

Jag såg att mässan pågår 2-5 sep. Någon som varit där tidigare år?

Greenline ska vara där så lite nyfiken är jag på att åka dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer ta mig dit, förmodligen på fredag em men jag har aldrig varit där förut.

Är Greenline där kommer jag besöka den även om jag just köpt en ny båt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våra´ högst personliga intryck efter mässan

Frugan sågade Greenline eftersom hon inte tyckte att den hade någon vettig solplats. Jag var imponerad av båten

Marino APB 27 ogillades av båda. Jag trodde den hade mer att ge

Nimbus kändes inte som den kvalitetsbåt den ska vara.

Aquador 26 hade vettig planlösning. Nya 22 fotaren gillades av mig förutom avsaknad av dieselmotor. 

Efter att med besvikelse tittat närmare på en 23 fots Yamarin i vintras bordade vi Ryds 23:a idag. Bra utrymme soliga dagar men man får inte ha cellskräck om man ska sova över. Så länge solen lyser får man dock bra ljus genom plasten i friborden.

Lagoon var stor invändigt men ingen av oss är seglare.

En husbåt modell större med braskamin fångade vårat intresse och man började fundera över boendet.  

Inter 9000 gillades av båda.

Vinnaren i vårat tycke var Saga 310 och 315.

Cleanboatprotector verkar vara ett bra alt till bottenmålning eller bottentvätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vinnaren i vårat tycke var Saga 310 och 315.

Vilken tur att du skrev så. Den Saga 315 som ligger där är den jag har köpt! Cool

Vi får se på måndag när jag har fått den. Hittills har jag bara bra vibbar av den och Oxelösunds Båt och Motor verkar vara precis så bra som säljare som man kan önska. Bara positivt om dem så här långt.

Känner en annan ägare av Saga 315 som är mycket nöjd med såväl båt som Oxbom så jag ser fram mot måndagen!

Den enda nackdelen är att båtar i detta segment är väl dyra men man lever bara en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, se där. Grattis till en i vårat tycke mycket fin båt. Jag hade 315 som favorit medans frugan gillade den mer öppna lösningen. Då vet jag att du betällde styrplats på akterdäck samt soffgruppen bak som tillval Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och solpaneler med regulator, sjövattenpump, extra batterier, skinnklädsel, elektrisk tömning av septiktank, infällt ljus på badplattform, teak på akterdäck och badplattform, peke i fören med stävstege, kapell till akterdäck etc. Oskyldig

310:an gick bort för vår del för vi nyttjar båten tidigt på våren och sent på hösten och föredrar en riktig inne-del.

Har kollat på 315 i flera år men slog till för en månad sedan. Båten var dock redan bokad för såväl Öppna varv som Flytande båtmässan. Men på måndag får jag den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kanske stöter på dig mellan Nynäs och Dalarö någon gång. Kommer att hänga på hornet när vi passerar. Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min personliga uppfattning!

Marex 370 after cabin -Riktigt snygg båt!!  -VILL HA!!!

Sealine SC35 -Mycket båt för pengarna och dessutom snygg design!! 

Tyvärr över min budget för leksakerGråterGråter

Senast ändrad av jerkerg | 05 september 2010 | 21:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...