jhea 0 Postad 1 September , 2010 Min bottenfärg börjar att släppa fläckvis och jag får kanske ta väcka färgen och på med ny grundfärg. Vet ej hur det är gjort från början, man ser ett tunnt lager med grönaktig färg där flagerna släppt Vad skall jag lägga på när jag har fått skrovet rent? (plastbåt) Epoxy eller gelsheld eller något annat? Tipps någon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 1 September , 2010 Svårt att svara på när man inte vet hur det ser ut... Eller var båten används (Västkusten har annan färg än ostkusten). Är färgen hård eller färgar den av sig om du gnider på den? Ta ett par kort och lägg in här (Bifoga bild i ett svar), så att folk ser hur botten ser ut. Men bäst är nog att fråga de som säljer bottenfärg. Tror inte att du behöver få bort allt det gamla. Gissar att det räcker att slipa bort det som sitter löst med våtslippapper och sedan måla 2 lager ny bottenfärg. Glöm inte att köpa tejp för kanten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 26 September , 2010 Visst är det trist med medlemmar som bara skriver en fråga och sedan aldrig återkopplar, eller ens tackar för förslag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 27 September , 2010 Man kanske inte sitter vid datorn alltid, men nu såg jag det och tack för svaret. Har ordnat det på annat sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser