Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
benny_b

C34 Comfort 34 Sweden Yacht 34

Rekommendera Poster

Har någon här en C34? vad är bra vad är dåligt? vad ska man tänka på? ev uppdateringar och lösningar? Har kollat på sailguide... men finner inte så bra svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var inne i en C34 i sommras och ägaren berättade om att han hade problem med läckage mellan deck och skrov. Han skulle riva ner inredningen för att åtgärda det. Generellet var båten väldigt sliten och hade ett teakdeck som jag absolut inte skulle vilja ta över. Personligen tror jag det var därifrån som läckan kom. Det var en väldigt rymlig båt hur som helst och verkade segla bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Comfort 34 e i grunden en mycket velbyggd båt med gamla lösningar. Er inte båten uppdaterad/renoverad så får du räkna med en del inredningsarbeten om du vill höja båtens funktionalitet och utseende.

En del båtar har visat sig ha problem med slepp i laminaten i skrovet (osmos) vilket medför stora kostnader för reparation. Sedan e frågan teakdäck eller inte, stora skillnader i pris men heller en fin båt utan t.d, en en sunkig med t.d. tycker jag.

Båten e ganska bred vikket ger stora ytor inne i båten samt på däck, typisk fin familjeseglare som inte e den snabbaste skutan på havet...

C34 båtarna börjar bli till åren  och en gammal båt, obeorende av fabrikat har behov av mycket underhåll. Er man inte mycket kunnig och känner vell till båten rekkomenderar jag absolut en beskitningsmann vid ev. köp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...