Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
waxon

Ny Bailiner ägare..funderingar

Rekommendera Poster

Hej, har köpt mig min första båt,  en bayliner capri med 90 hk utombodare, usa import . Skulle vilja veta var jag kan få reda på info om båten årsmodell,modell osv , har bara ett chassinummer , motorn är utbytt sitten en 90 hk evinrude på nu. skulle tippa på att det är en tidig 90 talare? Tack på förhand mvh JonasCool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jiiisus vad det här inlägget luktar skumt.  Har du köpt en båt utan att veta årsmodell på varken båt eller motor? Det tror jag inte på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terrafobica: 
Om du ser till andelen inlägg likt Vad har jag köpt för båt?, så tror jag det är en stor andel som inte har någon större koll på vad de köper alla gånger. Jag är själv en av de, och fick läsa mig till tillverkningsåret på just detta forum. 
Sen kan jag absolut förstå din skepsis, men anser inte detta vara något unikt ämne.

Senast ändrad av GeorgeVII | 30 augusti 2010 | 21:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ett instansatt nummer i plasten bak på båten så är dom två sista siffrorna årsmodellen på båten . Så är det på min Bayliner .

Mvh Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här var det inte bara årtal som var okänt utan även modell.  Importerar man en båt från staterna utan att ha någon som helst koll på vad det är man har beställt?  Fan trot.

Det har blivit på tok för många inlägg typ: jag har köpt en ny motor men jag fick ingen handbok, är det någon som har?

Har blivit en misstänksam fan på senare tid efter allt fler skumma inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torgny-3055 har helt rätt angående modellåret på båten, två sista siffrorna är modellåret. Siffran innan är tillverkningsåret och bokstaven före den tillverkningsmånaden där A=januari och L=december. En båt med ett nummer som slutar på J788 är således av 1988 årsmodell och tillverkad i oktober 87.

Marinshoppen har ett flertal guider för hur man fastställer en motors årsmodell. För Evinrude hittas den här: http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Evinrude/Fastställårsmodell/tabid/349/Default.aspx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo givetvis vet jag mer , känner säljaren väl som i sin tur känner säljaren innan som jag  träffat som löst den från ett försäkringsbolag en gång i tiden, motorn är en 1994 med nummer på den med , Då är det en 1990 årsmodell ,nu åter till frågan var kan man hitta info om båten? Kyss

Senast ändrad av waxon | 30 augusti 2010 | 22:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast det står ju faktiskt Bayliner Capri i första posten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jovisst,, den var stulen ,,, Tillbakaköpt och vidaresåld till en som inte bryr sig,, fy fan....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...