Monitor5 0 Postad 30 Augusti , 2010 En fråga- är det nödvändigt att byta olja efter varje säsong om motorn bara gått ca:60 dist. på en säsong. Oljan är mycket fin i färgen som ny. Jag har fått många svar och många tycker det är överdrivet att byta olja som många gör och många tycker tvärt om Hur gör jag tacksam för svar MVH Sigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 Augusti , 2010 Jag byter olja efter timräknaren. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Augusti , 2010 Jag skulle ha hoppat över oljebytet eftersom du kört så lite. Men du kommer säkert att få väldigt olika var här oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 31 Augusti , 2010 Inget större besvär att byta olja filter- ingen större kostnad i sammanhanget heller- så jag byter varje höst oavsett hur mycket jag kört under säsongen. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser