boso 0 Postad 27 Augusti , 2010 jag har en 28 fots DC och funderar på att installera en värmare ombord inför höstrusket. Är det någon som har rekommendationer Vilken värmare, effekt H/bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 Augusti , 2010 Beror väl lite på vad du har för bränsle i båten, diesel? köp en värmare som går på diesel. Webasto, eller Wallas, eller Eberspächer har som ligger på ungefär 3 kW. Sen kanske du inte ligger ute under kapellet, då behöver du nog inte en såpass stor heller. Räcker nog med ca 2000W då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 28 Augusti , 2010 Jag har en bensin motor. Skall jag då välja fotogen eller diesel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 28 Augusti , 2010 Välj naturligtvis en dieselvärmare, och använd en separat dunk (5 - 10 l) som tank till värmaren. Jag gjorde så i vintras, funkar klockrent. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 28 Augusti , 2010 Absolut en dieselvärmare (varför finns det fortfarande fotogenvarianter?) Fotogen är dyrt, svårare att få tag på och luktar otroligt illa. Själv har jag en Webasto 3500 och det har verkligen fått jobba. Förra vintern höll den segelbåtens inre på dryga 20 , rätt bra med tanke på att det utanför var 20- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 28 Augusti , 2010 Bara lånar tråden för att fråga Terrafobica hur stor var bränsleförbrukningen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser