Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
ziggemannen

Anytech 750SP eller nya Buster Magnum Pro?

Rekommendera Poster

Ny rejäl fiskemaskin för öresund/östersjön stundar, och kan inte riktigt bestämma mig. Den nya Bustern ser trevlig ut på pappret. Den blir billigare än anytec, men jag hittar ingen här nere i skåne som kan erbjuda teståka. Är det någon som har provat Bustern och kan ge lite input på gången i busväder? Hur fungerar pulpet och dörrar praktiskt  i verkligheten?

Vi båtägare hade en test i nummer 7, men den lhar jag inte lyckats få tag i dessvärre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har byggt en borderpatrol 750 till seamec på Hönö.

Det är rejäl båt som är 7,5 x 2,5 mtr som byggs efter önskemål och är mycket billigare.

Båten kostar från 250000:- kör färdig utan motor.

Herman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju beställa numret du vill köpa. Bara gå in på hemsidan och beställ. Du kan å andra sidan gå in på närmaste stadsbibliotek och läsa testet där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr hade biblioteken i min kommun inte denna tidning över huvud taget. Hittar ingenstans på deras hemsida var man kan beställa specifikt nummer.

Senast ändrad av ziggemannen | 28 augusti 2010 | 16:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste ju maila redaktionen och be om att få köpa ett tidigare nummer och/eller ta dig till en stad med mer är 100.000 invånare, så har de tidskrifterna på stadsbiblioteket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer, läckert bygge!

Anytech har ju ett litet rykte om sig att inte vara så bäriga i förskeppet så när man dundrar in i en våg i lite fart så går båten igenom vågen istället för över = många vågor sänkt båt. Bustern verkar vara ett säkrare alternativ.

Angående bibliotek så verkar det konstigt att de inte hade Vi båtägare? det behöver inte vara en stad med över 100 000 pers, vi har den i vår lilla kommun hemma= 28 000 inv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Silver Condor i somras, det är en riktig trevlig båt som går riktig bra i sjön. Du får den även med kapell, har själv det. Inte så farlig på bränsle förbrukningen. Stora lastutrymmen som det ryms hur mycket som helst i. Och trolling funktion på smart craft'en om man tycker om fiske. Lite mera ombonat än Anytec och Buster. Har kollat på båda. Vi Båtägare hade den som redaktions båt 2008, fick väldig bra betyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte sjutton fiskar man i en silver condor? Den syns nog mest i Sandhamn...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får Båten för 250000:- då har man aktertoft,ubänk framme,styrpulpet,lanternor,elsystem för två baterier, brytarepanel,säkringar,brandsläckare,länspump,fast tank med filter och givare och hydraulstyrning.

Båten är byggt i 5mm AlMg 4,5.

en gummifender runt hela båten kostar 8000:-, targabåge får du för 5000:-

Båten finns också för inombordere med drev eller jet

Herman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...