Freppesito 0 Postad 26 Augusti , 2010 har en mariner 115 EFi 4 takt med trim, motorn går upp men inte ner, har strulat vid körning ner ett par gånger men nu är det helt stopp. serienummer OT 3883** har hört att relä fel på mariner / mercury är ganska vanliga och undrar hur man felsöker på bästa sätt. och om det är ett relä, kan man köra på ett vanligt el relä med samma snitt utan att köpa det till mariner för 1000 kr. ?? nån som känner till detta.? och vart sitter det mer exakt ; ) många frågor och förhoppningsvis bra svar . tack , Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 26 Augusti , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0001801&path=MM~A0000001~M0000081~M0000082~C0001801&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 26 Augusti , 2010 det finns två olika relän enl bild har du nr 41 så är det mycket billigare ca ett par hundra 2 st ett för upp o ett för ner dessa kan du skifta plats på så ser du vilket relä som felar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 26 Augusti , 2010 Jag har en jonhsson 60 från 88, hade samma problem som dig i sommar, jag testade att byta plats på reläaerna för att se om felet låg där, råkade kortsluta reläet för ner, och efter det så fungerade både upp och ner.. =) men testa iaf att byta plats på reläerna, så ser du om det är dessa det är fel på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freppesito 0 Postad 26 Augusti , 2010 tack för era snabba svar,, det skumma är att när jag tittar under kåpan så ser jag 3 halvrunda delar med 2 grova skruvar(poler) vardera dit det går kablar och det klickar kännbart i dessa när jag försöker köra upp eller ner, men inget som ser direkt ut som det på sprängskissen, ska jag skruva bort de där delarna för att komma åt reläerna bakom eller? sektionen för relay assembly ser ju inramad ut ( som att den är dold eller liknande) vad säger ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 26 Augusti , 2010 Har du relä nr 23 då finns två olika modeller av relän? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freppesito 0 Postad 27 Augusti , 2010 AAAhh,, ok, ja det ser precis ut som det i min,, nån som har erfarenhet av att byta den,, är det en hel enhet eller ett par separata delar, ja då känns möjligheten att köpa ett universalrelä rätt liten. eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 27 Augusti , 2010 det relät finns ej pirat det är ett Yamaha relä artnr 882751A3 nr ändrat modifierat pris 1551:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 27 Augusti , 2010 lätt att byta kompl enhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser