Gaidin 298 Postad 26 Augusti , 2010 Min kollega har nu skruvat ihop sin Campus men det bev lite delar över. Någon som vet vad detta är? Ser ut som en underdel till någon form av rullsystem men jag har svårt att tänka mig att den kan rulla in något större än en näsduk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 26 Augusti , 2010 Är nog en rulle för genaker eller kanske liten fock. Säkert bra att ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 26 Augusti , 2010 Jag har inte kollat närmare på hur det är på dessa. Men jag har sett att de brukar rulla in gennakern i en påse eller dylikt vid peken ungifär som det brukar vara på katamaraner. Kan det vara någonting till det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 26 Augusti , 2010 Det kan absolut vara något till gennakern men hur sätter man ihop detta?Den lilla tampen som går från rullen blir väl som bäst lite tvinnad. Nu har jag inte själv tittat på detaljerna men den ser ju mer ut som ett repslagarhjul än en rulle =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 27 Augusti , 2010 Inte helt lätt att se, men jaggissar på rulle med ändlös lina? Sitter ingen svirvel i toppen? Skulle kunna vara för en Assy,,, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 Augusti , 2010 Helt klart för en gennaker, den insydda linan i seglet som utgör förliket är en mycket vridstyv dyneemalina som utan problem ska kunna rulla in seglet. Fanns det ingen gennaker med i byggsatsen? Eller går det inte att kontakta den tidigare ägaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser