Kento 0 Postad 25 Augusti , 2010 Hej, Jag har en 30HK Yamaha från mitten av 90 talet som går orent, framförallt på tomgång och vid höga varv. Jag tycker det verkar som att den trycker ur sig bränsle och har reagerat på att det inte finns någon luftskruv på tanken. Det har aldrig funnits och den har gått bra tidigare, hur luftas en tank utan skruv på tanklocket? Antar att det sitter någon form av ventil i anslutningen, kan den ha satts igen? När jag tankat och sätter tillbaka tanken sprutar det alltid lite bensin när man ansluter slangen i tanken, känns inte helt rätt. Vi tycker också att vi ser bensin i vattnet ibland när den ligger vid bryggan och att nivån sjunker i tanken när den legat still ett tag. Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 25 Augusti , 2010 Luftningen sitter i anslutningen till tanken. Den öppnas när du ansluter slangen. Det är normalt att det kommer några droppar innan trycket utjämnats. Vill du undvika detta kan du öppna locket ansluta slangen och sedan stänga locket igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havet 0 Postad 25 Augusti , 2010 Kolla membranen i bränslepumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 25 Augusti , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0011463&path=YAM~A0000002~M0001591~M0001616~C0011463&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 25 Augusti , 2010 membranet nr 30 är det hål i membranet kan det få dessa symtom även om flottör nålarna ej tätar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 25 Augusti , 2010 Det blir lätt problem med äldre Yamahatankar, det strular ibland för mig. Men dittt problem låter som något annat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kento 0 Postad 14 September , 2010 Tack för tips, membran i bränslepumpen bytta och nu verkar den gå mycket bättre! Under processen har jag varit och skruvat lite på de tre luftskruvarna som sitter på förgasarna. Är det någon som vet hur dom ska stå i grundinställning? Har hört att det ska finnas ett läge som beskrivs som fullt inskruvade och sedan 3 varv bakåt eller så. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser