bjaris 0 Postad 24 Augusti , 2010 Är inne på att köpa en ny båt och har hittat en med en Suzuki 140 hk fyrtakt från 2004. Någon som vet hur den står sig i jämförelse med de som görs i dag? Bränsleförbrukning, tysthet, tyngd? När började fyrtaktarna på allvar bli riktigt bra? Tacksam för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 24 Augusti , 2010 Hej! Har en DF140 från 2008. Samma modell som din. Soppaförbrukning för en båt på dryga tonnet: 0.7 l/Nm vid marschfart, 0,9 vid blandad (oekonomisk) körning. 0,3-0,5 vid farter upp till 5 knop. Tysthet: ljudlös men vibrerande vid lågfart. Mjukt bröl vid högfart. Ganska behagligt motorljud om man kört med tvåtaktare innan. Vikt: lättast i sin effektklass. T o m lättare än Suzuki DF115. Minimalt underhållsbehov med självjusterande kamkedja. Jag planerar att behålla min DF140 för överskådlig framtid. M a o: jag är nöjd med en riktigt bra motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser