per73 0 Postad 24 Augusti , 2010 Hej. Jag har precis köpt en Crescent 525 med en 35 hk johnson, Vet att båten är halvplanande och att högre farter är svårt att komma upp i, men när jag drar på full gas, så det ända som händer är att båten gräver ned sig, farten ökar bara markant däremot med halv gas går båten riktigt fint och stabilt i ca 8 knop. Nu till frågan, är det någon som har erfarenhet av trimfenor till en sådan båt, skulle det göra någon skillnad? mina förhoppning är att den inte ska gräva ned sig och komma upp i ca 15 knop. eller finns det några andra ideer och tips så tar jag gärna emot dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 24 Augusti , 2010 Den borde ändå plana med en i båten. Jag hade samma båt men en snikversion med motorn på akterspegeln, Monark 520. På den ökade vi stegvis från 25 till 40 och till sist en 55 hk. 55 hk funkade bäst (26 kn), men den ville pga kölen gärna ventilera om man svängde tvärt, vilket bara var aktuellt vid vattenskidåkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 24 Augusti , 2010 Det går inte att trimma in motorn mot akterspegeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per73 0 Postad 2 September , 2010 Motorn är i innersta sprinten, så långt in det går mot akterspegeln. ska inhandla lite trimfenor och förhoppningsvis får jag på dom till helgen och akn provköra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser