Huso 0 Postad 23 Augusti , 2010 Hej! Jag har en Volvo Penta 4.3 GL-A och upplever startproblem med denna. Jag startar motorn under gaspådrag, Startmotorn hörs när jag vrider om nyckeln men den startar inte. Efter 20 gånger lyckas jag starta motorn och då fungerar den som den ska. När motorn är varm efter körning, startar den med detsama. Tacksam för eventuella lösningar från erat håll. Vänliga hälsningar Huso! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 24 Augusti , 2010 Enligt instruktionsboken ska man pumpa fram soppa genom att föra gasreglaget till fullgas en gång, och sedan starta med gashandtaget ställt där man har ca 1000 varv. Själv tar jag två pumptag och ställer på ca 1500 varv, det funkar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Huso 0 Postad 26 Augusti , 2010 Okej, ska försöka och se om det fungerar. Tack för hjälpen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vinden 0 Postad 26 Augusti , 2010 Berätta gärna hur det har gått så vi andra vet ifall det händer oss nån gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 26 Augusti , 2010 Kan vara backventilen i soppapumpen som läcker så du inte har soppa i ledningarna o det tar en stund innan pumpen pumpar upp nytt tryck. Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Huso 0 Postad 11 September , 2010 Motorn är lagad, det visade sig vara en lucka som bidrog till kylningen av motorn, som annars ska vara stängd var öppen, luckan går till karburatorn. MvH Huso Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser