DavidN 2 Postad 23 Augusti , 2010 Då klubben där vii nuläget ligger inte tar upp med mast, undrar jag om/var jag kan ta upp med mast runt Stockholm med omnejd. Alla tips uppskattas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2010 Svinninge Marina http://www.svinningemarina.se/ Jag har legat där ett antal vintrar med mast på. Två olika båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 26 Augusti , 2010 Tror att de flesta kommersiella, större marinorna kan ta upp med masten på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kustskepparen 0 Postad 27 Augusti , 2010 Bosö båtklubb på Lidingö krävde minst 6st stöttor om man skulle ha masten kvar vid vinteruppställning. Annars förstår jag inte varför man är så petig med att det ska vara dyra tripod-stöttor här i Sverige när man i tex medelhavet löser det som på bilden med kilar och virke. 15 ton med masten på. Vi bodde även på båten när den stod på land såhär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 2 September , 2010 Runt Medelhavet har dom inte så mycket tjäle i marken. Här uppe rör sig backen mera under vintern. Därför måste man ha stöttor, som står för sig själva, om belastningen skulle minska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser