Mad-Jim 1 Postad 22 Augusti , 2010 Köpte en ny pentrypump av märket Flopump på seasea. Detta åga av att min gamla hade spruckit i plasten vid gängorna till tryckgivaren.. Satte in den nya pumpen..men den var hjeldöd.. Åkte tillbaka och fick ny, vilket fungerade bra. Nu två månader efter har dessa gängor i plast också spruckit? Vattnet rinner då ut via sprickan och ut i kölsvinet... Pumpen ligger ner, fastspruvad och inget har varit i kontakt med själva huvudet som spruckit... se bild? Fler som haft liknande bekymmer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 23 Augusti , 2010 Jag kör med flopump....har 3 stycken i båten och det har funkat bra. Iår bytte jag en men det vara för att den frysit sönder vilket man kanske får skylle sig själv för. Förutom att 2 pumpar försörjer toa och pentry med salt och färskvatten så har jag en spolpump som kanske används jättemycket med det händer några gånger per år. Det jag märkt är att do har rätt hög ljudvolym, men inget som stör mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mad-Jim 1 Postad 1 Oktober , 2010 Köpte en Jabsco pentrypump som pumpar 11 L / minut. Hlt annat flöda i kranarna än förgående pump..och mer tystlåtden... rekomenderas skarpt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vattenmolusk 0 Postad 7 Oktober , 2010 Jag hade en flopump tidigare och var inte helt nöjd. Köpte en pentrypump av märket Whale i somras och den funkar utmärkt och den var relativt billig också. https://www.outdoorexperten.se/p-9799-whale-pentrypump-mk-6.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser