Dragetnr1 0 Postad 21 Augusti , 2010 Hallå! Ska laga ett hål i gelcoaten under vattenlinjen, kmr använda Hempel Epoxy filler 35250, Måste jag måla över denna eller den kan vara som den är? Tacksam för svar // Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Augusti , 2010 Du kan dra bottenfärgen direkt över, epoxy är inte lika UV-känsligt som polyester. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 21 Augusti , 2010 Vad jag har läst så är Epoxi inte UV-resistent. Så jag har alttid lagt på ett lager färg utanpå för att skydda epoxin mot UV Nu så är jag inte säker på det men tycker att jag läst det på mer än ett ställe. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 21 Augusti , 2010 Epoxi är mer UV-känsligt än polyester, men under vattenlinjen what the hell!. Inga problem med UV-strålning där. Dessutom har du väl ngn. sorts bottenfärg? Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragetnr1 0 Postad 21 Augusti , 2010 Nä inte längre. ska ha båten på trailer så de blir inte fler bottenfärgs målningar. Känns inte som att det blir direct utsatt för uvljus. Tack för era svar! // Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser