Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
haggg

archimedes 35

Rekommendera Poster

hej jag är en kille på 15 år och jag har köpt mej en båt med en volvo penta 35 hk men det är ett problem den startar inte den tänder men det är precis som om den inte får ngn bensin. har kollat så det är bensin i förgasarn men inte mer är inte så kunnig på båtmotorer. men om det är ngt jag kan kolla så var vänlig och skriv det. med startgas hoppar den nästan igång men vi hade inte så mkt så fick inte igång den.

tack på förhand hägg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir tändstiften blöta när du har försökt att starta ett tag? Om inte så tyder det på bränsleproblem. Försök att pumpa konstant på blåsan på slangen och se om det gör någon skillnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan det är ej ovanligt att du har läkage vid vevaxeltätningarna ovan eller neden på motorn, och då får du ej ngt vevhuskompression som trycker luftbränsleblandningen till kolvtopparna med startsvårighet som följd. Kolla om det är kladdigt und svänghjulet mot axeltappen, och pröva även att torka brytarspettskontakterna m ren bensin eller sprit noggrant kanske det hjälper Lycka till!   Men du skall veta att dom motorerna hade ett eget liv även som nya.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Try new spark plugs and check the ignition points settings and then check for spark before you try to start, hope this helps you .

Regards,

aberdeennut...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...