maxrelax 0 Postad 17 September , 2004 Hej, Hur ofta bör man byta olja i ett segeldrev (VP SP-120) Det uppgifter jag fått är att denna olja inte behöver bytas mer än vartannat eller vart tredje år. Finns det någon som kan ge mig ett svar? MaxRelax | Maxi 33 -91 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 18 September , 2004 Byt alltid olja på hösten vid upptagningen. dels så får du ett hum om i vilket skick oljan är med tanke på vatten, metallspån osv. Å för det andra så ska det ju stå stilla länge å kallt. så vad kan vara bättre än att göra det i ren å fin olja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kenneth Postad 18 September , 2004 byt varje gång du tar upp båten den lilla olje kostnaden vinner du på i längden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kenneth Postad 18 September , 2004 olja köper du till industri priser av mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
helge 0 Postad 15 Oktober , 2004 Hej Dick varje år vi upptagning så att du har ny olja i in för vinterförvaringen, och att du har ny olja i till sommarsäsongen. Lars-Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser