Svicken 1 Postad 19 Augusti , 2010 Tjena tjatar om mitt byte av motor på min Albin 25;a nu undrar jag vidare i mitt sökande, har fått bra förslag på motorer, men vet jag om en inombordare som heter Beta 30 hk, är det någon som har erfarenhet av denna motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haba 0 Postad 19 Augusti , 2010 Har en Beta 20 HK sedan 6år. Är i grunden en Kubota motor som finns i flera skepnader Bl,a, Nanni som är samma motor. Om man läser på Kubotas hemsida står det att de är en av världens största tillverkare av smådieslar Finns f.ö i många entreprenadmaskiner, . Fungerar alldeles utmärkt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 20 Augusti , 2010 Jag har en trecylindrig Kubota 722e (ca 20 hk) i min 30-fotare. Den funkar fint trots att den har några år på nacken (10 år ca) och är mycket robust (den har bl a klarat ett impellerhaveri utan problem då toppen är av gjutjärn i st f aluminium). Lättservad och pålitlig, med tvåbladig liten foldingpropeller gör den ca 5 knop marschfart med min segelbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svicken 1 Postad 23 Augusti , 2010 Tackar för upplysningarna, väljer nu mellan en Beta och en Solé dessa ligger i samma prisklass och verkar ganska lätta att montera. Hoppas jag kan bestämma vilken jag skall välja..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser