Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Bobba

Vigsel/förlovningsring upphittad i Stockholm

Rekommendera Poster

Hej! Har vid snorkling i Stockholm södra skärgård hittat en vigsel- eller förlovningsring med inskription. Återfås mot beskrivning! //Bobba

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan inte lämna in den hos Polisen, chansen att den drabbade läser detta inlägg är nog inte så stort... Hämtar ingen ut den är den lagligen din.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem vet om den som ägde ringen någonsin vill se den igen? Den kanske låg där den låg av en anledning som t.ex otrohet eller liknande. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ringen har legat hos Polisen några månader så jag kommer snart få tillbaks den. Ingen som har visat intresse ännu... Visst kan det vara någon form av separation som har förpassat ringen till sin vila på botten. Var för övrigt lite sagan om ringen känsla när jag hittade den. Låg och speglade sig i solstrålarna på 1½ meters djup... =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du fått tillbaka ringen från hittegods-avdelningen? Och vem är den lyckliga som ska få den av dig? :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om din tillkommande äkta hälft har samma förnamn så är det ju bingo :-) ... men är du skrockfull så kankse det inte är så bra att återanvända den ringen ... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter den här. Ringen ligger fortfarande här hemma och samlar damm i väntan på sin rätt ägare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ringen är min!.

Den är rund med ett hål i mitten. Räcker den beskrivningen ????  smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan.

Min fru tappade sin vigselring i fjol sommar på väg från Stockholm mot Vaxholm.

Det var dock i farleden så chansen är nog mikroskopisk att det är hennes ring som du har hittat.

Om det står Jan i den och om datumet är 27 Nov1991 den så är den garanterat hennes...

Det vore fantastiskt om det vore den men jag tror tyvärr inte det men hoppas kan man ju!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jannelu skrev:

Hejsan.

Min fru tappade sin vigselring i fjol sommar på väg från Stockholm mot Vaxholm.

Det var dock i farleden så chansen är nog mikroskopisk att det är hennes ring som du har hittat.

Om det står Jan i den och om datumet är 27 Nov1991 den så är den garanterat hennes...

Det vore fantastiskt om det vore den men jag tror tyvärr inte det men hoppas kan man ju!!!

Hittade en ring där i farleden i höstas när jag var ute och dök.

Men det stod Dan i den och datumet var 20 Nov 1991, så det var nog inte den wink

Senast ändrad av Jansan | 14 juni 2012 | 19:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

står det förnamn och datum i ,borde det inte vara omöjligt att hitta den eftersökte.

kanske är det vigseldatumet som är ingraverat?

mvh jonte

och gillar man att dyka efter ringar - prova under tranebergsbron..

m

vh jonten 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har försökt det. T.o.m. ringt församlingen på orten som står ingraverad men utan att nå någon framgång.. Känns trist att sälja iväg den för nersmältning men är inte så mycket annat att göra så den som sagt redan varit och vänt på polisens hittegodsavdelning och jag tycker mig uttömt andra alternativ.

Jannelu - Sorry - ringen upphittades 2004, och det var en bra bit söder om Vaxholm.

Senast ändrad av Bobba | 15 juni 2012 | 10:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...