Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
jopemarin

Montera extra motor på Finnmaster 6100

Rekommendera Poster

Jag har för avsikt att montera en extra motor, ca 9hk, på min Finnmaster 6100 Royal. Är det någon som har gjort det och har nåt tips att komma med? Alla förslag är välkomna. :-)

//Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur har du tänkt att montera den? Direkt på akterspegeln där din större motor sitter? Isåfall får man väl helt enkelt se så att den inte är ivägen när du kör med den stora motorn, dvs så att du inte slår i den lilla motorn när du rattar om fullt.

Jag har själv en liten extra utombordare på 5hk på min styrpulpet bredvid min större motor men då är akterspegeln förlängd på ena sidan för att ha just en mindre motor vid sidan om för tex trollingfiske. De akterspeglar som inte är förlängda på detta sätt brukar ha en liten ställning som man monterar baktill som man kan fälla in och ut och just hänga på en liten extra motor och frågan är om du inte behöver en sådan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok, du menar ett motorfäste a lá segelbåt? har sett det finns nån som är höj coh sänkbar (kanske bra så man slipper ha riggen ivattnet när man kör med stora motorn)

//Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja precis den typen. Sedan vet jag inte hur snyggt det är...jag ser att du har en relativt ny fin båt så då kanske man inte vill sätta på nått sånt Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...