Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Corvus_corax

Önskar tips om bra och prisvärt kapell

Rekommendera Poster

Jag har just nu ett kapell med cirka 50 lappningar som har lite svårigheter att hålla tätt. Ett synnerligen malätet exemplar alltså.

Har ni tips om var man kan finna ett nytt till ett bra pris ?

Båten är en Flipper 700

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst flipper260

Hej, gå in på seaside.nu, det är en kapellfirma i Åkersberga som har kapell till många båtar. Köpte till min flipper 850 förra året, dom hade mitt kapell hemma så det var bara att åka och hämta direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset.

Fick du ta hål och montera öljetter själv ?

I så fall hur svårt är det jobbet ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sunbrella gör bra kapelltyger tycker jag, det kan man säkert be kapellmakaren använda för kapellet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst flipper260

Jag gjorde hål själv och monterade öljätterna, dom lånade ut verktygen som man ska ha mot en deposition, det var inte så svårt, det följde med bruksanvisning som visar i vilken ordning man gör hålen, för mig tog det väl 5 timmar innan det var klart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svärsonen var på jakt efter kapell till sin Utter HT och fick tipset att kolla med Yamarin återförsäljaren i Nynäs som tidigare sålde Uttern. Det hade ett komplett kapell liggandes som han fick för några tusenlappar. Kanske har t. ex. Flipper Marin något liggandes också. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tipsen.

Har hört runt lite men det verkar som om de flesta sålt slut på gamla liggande orginalkapell.

Verkar som att det enklaste är att skaffa ett norsksytt kapell vi firman i åkersberga.

Frågan är hur bra är passform etc. ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej finns många trådar om kapell. det jag kan råda dig till att anlita någon som kommer ut och mäter diit kapell. Personligen tror jag man ska ha en j-dra tur om man får ett original kapell att passa utan att någon har måttat det.

Bara ett tips.

/Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...