sneaker 0 Postad 17 Augusti , 2010 Hallå båtexperter! Om båten man funderar att köpa är måttligt övermotoriserad, men i övrigt i mycket gott skick, påverkar detta andrahandsvärdet/inbytesvärdet positivt eller negativt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 17 Augusti , 2010 Det borde påverka båtens pris negativt men motorns pris positivt. En större motor är dyrare att köpa, men en båt med eventuellt dålig akterspegel är billig att köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 17 Augusti , 2010 Jag tycker att du ska fundera på om du vill ha den försäkrad och i så fall till vilket pris. Dom flesta försäkringsbolagen försäkrar inte en båt som är övermotoriserad. Det kanske finns något bolag som välkomnar dig med någon specialförsäkring. Inget proffs i frågan men jag har läst och varit med om det själv. Dom vanliga bolagen jag har haft ville inte försäkra min nuvarande båt för att jag fick för mig att jag hade 10hk mer en vad det fick va. Mercruiser 5.7L 260hk fick för mig att den va på 270 som Volvo pentas 5,7a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser