Gäst Björnis Postad 16 September , 2004 Hej! Är det någon som kan rekomendera webbplatser/böcker med den information som behövs för att läsa in skepparexamen (Jag vet att det inte heter så mer). Är inte intresserad av att göra provet men vill åt kunskapen för säkerhets skull. Framförallt, läsa sjökort rätt. MVH Björnis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 16 September , 2004 Rekommenderar att du köper kursboken Kurs och Bäring. Den innehåller all teori till såväl förarintyget som kustskepparen samt övningsfrågor och övningsprov. Du kan t.ex. beställa den från Sjösportskolan i Långedrag, www.sjosportskolan.se Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björnis Postad 16 September , 2004 Hehe! Det var snabbt svar (satt du och vänta på min fråga ) Verkar vara precis vad jag söker, priset var itne så farligt heller. Kanske ska beställa så man har lite vinterläsning. Tackar för infon. /Björnis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 16 September , 2004 Visst är maringuiden.se fantastisk. Ofta kommer svaren snabbt som attan... Förresten tycker jag att du skall göra provet när du ändå pluggar in teorin - vem vet, en vacker dag kanske du hamnar på ett skepp som är mer än 12x4 meter och då är det ju trevligt att med gott samvete kunna vara skeppare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björnis Postad 16 September , 2004 Det är iof intressant att göra provet, problemet är avståndet (bor i Kiruna) till testställe. Men har man läst in kunskapen kanske man kan passa på med ett test när man är på semester ngn gång. /Björnis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 16 September , 2004 Oj oj... Kiruna. Långt till havet. Har du båt i Torne Träsk? Vacker väg mellan Kiruna och Narvik vill jag minnas. Åkte den en ledig helg för många år sedan när jag var på militärövning i trakterna av Jukkasjärvi och Kiruna. Narvik är väl isfritt året runt? Undrar om där är många fritidsbåtar... (Ursäkta, nu spårar jag visst ur...) :oops: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björnis Postad 16 September , 2004 Inte så långt till havet, bara två timmar. Bara att lasta på grejerna och styra mot Norska sidan, där finns en pöl som räcker ganska långt :-) /Björnis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 16 September , 2004 Tar det bara 2 timmar till Narvik?! Ja, där ser man vad fel man minns. Jamen då skall du väl passa på och ta din kustskeppare. I det stora havet får det ju plats riktigt stora båtar... Vackert längs norska kusten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makkkan 0 Postad 9 Juli , 2009 För skepparexamen se www.batutbildningar.se för utbildningar och guide till vad du borde läsa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 10 Juli , 2009 Tråden är fem år gammal... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 10 Juli , 2009 Men intressant! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 714 Postad 10 Juli , 2009 Jaaaa, jätteintressant... ur ett historiskt perspektiv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglaekul 0 Postad 25 Juli , 2009 Jag hittade min navigationskurs på http://www.navigationsakademien.se Man fick även rabatt på båtsportkort som elev vilket var bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sy7morf 0 Postad 13 April , 2010 Hej, www.bryggboden.se är en sida som har en hel del utbildningsmaterial. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser