knalle 0 Postad 17 Augusti , 2010 Hej ! har någon idé vad som kan vara fel ? Evinrude 30 hp tvåtaktare. Startar lätt går bra på låg och mellanvarv. Men vid fullgasgaskörning eller nästan fullgas tappar den varvet och stannar efter några sekunder. Om jag pumpar på blåsan till tanken startar den lätt igen. Jag kan också pumpa innan den hinner dö och då varvar den som den ska igen. Jag förstår att det borde ha med besintillförseln att göra, kan det vara någon slags bränslepump eller ? Tacksam för alla tips ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 17 Augusti , 2010 Lättaste är att börja med att byta blåsan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 17 Augusti , 2010 Gissar på fel på blåsan eller membranet i bensinpumpen (följ bensinslangen innanför kåpan, sitter innan slangarna går iväg till förgasarna). Senast ändrad av Knoparn | 17 augusti 2010 | 18:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 17 Augusti , 2010 NÄÄÄ, vad skulle det hjälpa??? Eventuellt om det finns en spricka i den, knappast annars. Jag tror det är skräp i sugröret i tanken eller att du glömt öppna luftskruven på tanken. Tredje möjligheten är att bränslepumpen är dålig, eller att ledningen suger luft. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 17 Augusti , 2010 Henrik, jag håller med dig i sak, blåsan är en mindre trolig men inte omöjlig orsak till problemet. Men, jag kan inte förstå varför du framför det på detta sätt. Vad har du otalt med Knoparn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 17 Augusti , 2010 Standardtipset från mig: kopplingen mellan slang och motor. Ta bort den och sätt slangen direkt på filtret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 17 Augusti , 2010 Kolla tiden så ser du att jag höll på att skriva när Knoparn sände sitt inlägg, det var inte menat som kommentar till hans inlägg, Sorry. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser