Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
knalle

Tacksam för tips om min motor

Rekommendera Poster

Hej ! har någon idé vad som kan vara fel ? Evinrude 30 hp tvåtaktare. Startar lätt går bra på låg och mellanvarv. Men vid fullgasgaskörning eller nästan fullgas tappar den varvet och stannar efter några sekunder. Om jag pumpar på blåsan till tanken startar den lätt igen.

Jag kan också pumpa innan den hinner dö och då varvar den som den ska igen.

Jag förstår att det borde ha med besintillförseln att göra, kan det vara någon slags bränslepump eller ?  Tacksam för alla tips !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gissar på fel på blåsan eller membranet i bensinpumpen (följ bensinslangen innanför kåpan, sitter innan slangarna går iväg till förgasarna).

Senast ändrad av Knoparn | 17 augusti 2010 | 18:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NÄÄÄ, vad skulle det hjälpa???  Eventuellt om det finns en spricka i den, knappast annars. Jag tror det är skräp i sugröret i tanken eller att du glömt öppna luftskruven på tanken. Tredje möjligheten är att bränslepumpen är dålig, eller att ledningen suger luft.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Henrik, jag håller med dig i sak, blåsan är en mindre trolig men inte omöjlig orsak till problemet. Men, jag kan inte förstå varför du framför det på detta sätt. Vad har du otalt med Knoparn?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Standardtipset från mig: kopplingen mellan slang och motor. Ta bort den och sätt slangen direkt på filtret. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla tiden så ser du att jag höll på att skriva när Knoparn sände sitt inlägg, det var inte menat som kommentar till hans inlägg, Sorry.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...