Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Henrik__c

Kräftfisket i vättern i år? Bara jag som snart ger upp?

Rekommendera Poster

Var ute lör-sön la ca 15 burar utanför aspön mitt resultat 2 kräftor... Botten såg ok ut på lodet och ca 15-20m...   Vad e det som hänt? Brukar snitta en 100-150 kräftor i vanliga fall..   Någon mer som var ute nu i helgen och hur såg er fångst ut?

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du fiskar antagligen för djupt.. Själv fiskade jag på 5-7 m i helgen och fick en rekordfångst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

15-20m är väl inge djup i Vättern, på allmännt vatten kommer du väl inte grundare. Låter illa om du inte fått fler, jag hade tänkt mig ut någon av helgerna framöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror väl på vart i Vättern du fiskar, finns många grundområden i norra delen av sjön.. Själv fiskade jag runt Stora Röknen och som sagt var det fantastiskt fiske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lade ut 6 burar precis utanför en liten bukt söder om Röknen och efter ett dygn fick jag tre kräftor.

Är det så känsligt var man lägger sina burar? Hur djupt skall man lägga dom?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle tro att någon tömt dom före dig! det är vanligt förekommande eller så försvinner burarna det är vanligt det med.

Därför så har jag tröttnat och slutat fiska kräftor i vättern..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att det känns som det hänt något,men måste ändå prova sista helgen igen

Jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Hur är reglerna med burar och flöten??  Är det ett flöte med en bur eller kan man ha ett flöte med 6burar?? 

Mvh 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Du kan nog ha ett flöte med sex burar. Det finns dock en risk att det blir tungt att dra upp om du ligger på 20-30 meters djup.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är fett less på att fiska kräftor i Vättern efter att vi flera års tid har blivit av med ett gäng burar vid varje fiske. Men jag har hört att fisket blivit lite sämre efter att balans börjat infinna sig mellan kräftor och resten av arterna i vättern.

2004 dök jag på vraket Kung Ring utanför erkerna, vraket ligger upp och ner på 15 meters djup och det var som en skräckfilm att simma in i det. Väggar tak och golv var täckta av tusen och åter tusen kräftor och deras små ögon glimmade som tusentals små lysdioder i lampskenet. Luftbubblorna från dykutrustningen fick mängder av kräftor i taket att tappa taget och det var som att simma genom ett regn av kräftor! Brrr...

post-25626-1394236797,359_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...