osterlenaren 0 Postad 15 Augusti , 2010 Hej Har precis köpt mig en vacker snipa med en mb10 a i. Min första båt. Har haft massor med problem med vatten i bränslet samt inte en helt ren gång. Poffandet var 10 sekund verkar vara svårt att bli av med. Går kanon i hamn (måste vara en underbar motor när det funkar) men vid sjögång.....dör den. Har vi inte lyckats bli av med allt vatten i tanken? Kommer det in vatten genom bensinlocket som ligger ca 10 mm nersänkt på däck och som dessutom saknade O-ring? Är det bara att vräka i K-sprit? Funkar T-sprit? Hur mycket klarar vattenavskiljaren att separera? Finns många frågor för en som aldrig mekat med motorer. Vi har tömt tanken och vattenavskiljaren och fyllt på nytt drivmedel med ganska mycket K-sprit i. Hittar ingen luftning på tanken? Är det därför förre ägaren inte har någon O-ring i (låter knäppt tycker jag)? Vi har bytt till en eldriven bensinpump och kopplat på den på den gamla bensinpumpen. Vi har också lagat en läcka på limpan, så om du har en till salu.......mejla mig, kanske kan jag köpa en hel motor som reservdelsmotor, om priset är ok Finns på Östelen i skåne men kan hämta mycket långt iväg om priset är rätt. HJÄLP!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteX 4 Postad 16 Augusti , 2010 Hej Du kan kontakta tillverkaren av motorn som är Marna Motor. Motorn såldes som en Volvo Penta motor, men den är faktiskt både konstruerad och tillverkad i Norge. Reservdelar finns fortfarande att köpa, du kan läsa mer här: http://nf.broach.se/motorer/marna-motor http://www.marna.no/ Lycka till Stefan Senast ändrad av SteX | 18 augusti 2010 | 18:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser