666D3 64 Postad 15 Augusti , 2010 Jag är kass på fågelarter och undrar om någon vet vad detta är. Den simmade fram och tillbaka bakom båten och var av modell större. Frugan gissade på trut men är det en ungfågel var den väldigt stor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 15 Augusti , 2010 Det är absolut en ungfågel av trutsläktet! De växer fort, men fjäderdräkten hänger inte med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 Augusti , 2010 Absolut en havstrut av yngre modell, säker till 99,999% Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 15 Augusti , 2010 Tack för svaren. Det verkar stämma med wikipedia. Fullvuxen har den ett vingspann på 144-166 cm så den blir rätt stor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Juli , 2011 Dags för en ny fågel men knappast en sjöfågel gissar jag. Såg den i morse på ett skär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 27 Juli , 2011 Suddig bild, men jag gissar på en skarv - även denna gång en ungfågel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 27 Juli , 2011 Jag tycker det ser ut som en Häger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Juli , 2011 Det var lite långt avstånd så bilden blev suddig. Skarv tänkte jag inte ens men det kanske det var. Frugan som kollade i kikare hävdar att den hade något tofsliknade på huvudet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 28 Juli , 2011 Har den tofs på skallen så är det en häger. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 28 Juli , 2011 Tack. Gåtan förmodligen löst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 28 Juli , 2011 Ja, den sista är en gråhäger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 28 Juli , 2011 Inga fler mysteriska flygfän? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Corvus_corax 2 Postad 28 Juli , 2011 Jo jag såg några häromdagen med blinkande blått ljus som for fram strax över vattenytan i hiskelig fart genom ett 5 knopsområde. Min egen gissning är att det rör sig om den lågflygande Coastgardtruten i ung fjäderdräkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Juli , 2011 Den här såg jag häromdagen, någon som vet vad det är för sort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 Juli , 2011 Det där är en fågelhund såklart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser