ask705 0 Postad 15 Augusti , 2010 vet inte vilken olja jag skall fylla på i min Mercruiser 4,3 EFI. Drive oil - nivån ligger strax under en markering som heter add line. nån som vet? Drive oil är det drevolja? tacksam för hjälp /ANders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 15 Augusti , 2010 Hallåj Den olja du söker är Quicksilver High PerformanceDrevolja artnr 92-858064Q011 liter Pris 218:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 16 Augusti , 2010 Varning !!!! Skulle inte tro att det blir så bra med drev olja i motorn, han skriver ju i min Mercruiser 4,6 EFI. Alltså i motorn, inte drevet. Mitt råd är att ta reda på vad det är för olja i motorn från början, och sen fylla med samma sorts olja igen. Chansningar är inte bra, kan bli dyra problem med fel olja. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 16 Augusti , 2010 Jag kollade i Mercruiser manualerna och det enda som finns i den som handlar om Drive oil (så vitt jag kunde se) är just den jag beskrev. Han skrev ju faktiskt även -Är det drevolja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 16 Augusti , 2010 Mercruiser motor har ingen synlig olje behållare oljenivån syns på stickan och fylls på upptil vid ventilkåpan som på alla motorer. Den synliga oljebehållaren är till drevet. Flera Mercruserdrev har oljebehållaren inne brevid motorn. Så är det för lite olja i den så är det drevolja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 17 Augusti , 2010 Jepp - Drive Oil = drevolja och det ska vara Quicksilver-oljan som nämns längre upp i tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 17 Augusti , 2010 Puuh! Skönt att höra att man inte va ute och cykla. Vill ju inte se till att folk hör av sig med skurna motorer eller drev Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ask705 0 Postad 17 Augusti , 2010 Tack för svar! Det måste vara drevoljan som ska fyllas på. //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser