postol 0 Postad 14 Augusti , 2010 Hej på er, Jag har nyligen skaffat en Marieholm Catalina 69a, och hytt-rutorna ser förfärliga ut, är det någon som kan tipsa om hur jag får tag i nya. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jerhed 0 Postad 15 Augusti , 2010 Ta ur rutor och ram och ta med till glasmästare. Du kan även köpa lexan av dessa för att såga till själv. Fråga efter tips där så löser sig allt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunderklumpen 0 Postad 15 Augusti , 2010 Var bor du? På Ingmarsö finns en plastfabrik där du kan köpa plexiglas och såga till rutor av. Dom har maskiner för att såga till rutorna. Eftersom dom sitter med alu-lister så är det en lätt operation. Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 279 Postad 15 Augusti , 2010 Jag köpte nya rutor samt montering av Nacka Bilglas. Rekommenderar dem gärna: http://maps.google.se/maps/place?rlz=1T4ADRA_enSE352SE353&um=1&ie=UTF-8&q=nacka glasmästeri&fb=1&gl=se&hq=glasmästeri&hnear=Nacka&cid=18276735653134468008 Senast ändrad av IvarN | 15 augusti 2010 | 23:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
postol 0 Postad 16 Augusti , 2010 Tack för era tips. Då vet jag hur jag börjar (Det är inte aluminium lister utan gummi med nån plast stav i mitten. Men dessa kanske kan bytas ut mot nån annan modell?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 279 Postad 16 Augusti , 2010 Om listerna är i bra skick så kan du eventuellt spara dem, annars så brukar det gå rätt lätt att hitta nya. Glasmästarer/firman du anlitar kan med största säkerhet hjälpa dig med detta. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser