Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
snottra

Båten upptagen :(

Rekommendera Poster

Jaha nu är båten upptagen pga drevhaveri , skulle kolla växel föraren igår då den var lite trög att växla (270 drev) och när jag skruvade bort luckan ,döm min förvåning ,det rann oljeblask ut i vattnet ,den verkar har tryggt ur sig olja ,kollade oljestickan säkert 4-5 cm över max ,så det var bara att ta upp den Gråter ,får se om den kommer i nå mer ,inge kul nu ,förra helgen så gick drevmotorn sönder ,och nu detta Gråter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet hur det känns inge kul alls.

Har själv brygg seglat hela sommaren pga trasigt drev Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja visst är det trist när man inte kan nyttja båten som som man vill.

Jag har haft trassel hela sommaren med drev, topplock, startproblem och vattenläckage.

Visst några dagar har det blivit men suck va med tid som gått för reparationer och felsökning.

Hoppas att du får i båten och kan njuta av livet på sjön innan det är dags för vinterpäls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp nu har jag kollat drevet och hittade fel i växelföraren dock inte nått fel på packboxen tryckt drevet med kompressor och läkte ingenstanns ,men nu verkar det att funka med växeln ,så rengjort drevet med disel och i med fin olja ,så nu ska båten i igen ,får se om jag har fått bukt på vatten problem ?

PS kommer höra av mig hur det går!

Senast ändrad av snottra | 16 augusti 2010 | 17:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen nu är båten sjösatt och körd en stund i ca 10-15 knop ,sen la vi till och jag kollade oljestickan (pust)  inget vatten än ,håller tummarna på att det funkar nu .

PS fick till växelföraren och nu går det att gasa och växla som en dröm Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att det verkar ha ordnat sig. Du har väl ändå rätt att känna dig lite stolt, att du reagerade på att växeln gick trögt och skruvade bort luckan, så att du upptäckte felet och kunde fixa reparation, innan skadan blev värre...

Hoppas att drevet nu är helt OK och att den glada solen återvänder!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu varit ute med båten och åkt i ca 5 knop i 2 timmar ,funkar fortfarande kanon bra Glad och när vi la till så kollade jag oljestickan på drevet ,inge vatten än Skrattande jippi , än så länge verkar bra ,men nu blir det att kolla stickan varje gång .

Men en riktig fin kväll blev det.

Mvh Jämtland/krokom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp nu är båten upptagen och kollade stickan på drevet .ååååååååååå så fin den va ,som ny ,blev så glad att det har ordnat sig ,så nu behöver man inte bekymra sig om drevet mer .SkrattandeGladGladSkrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...