LarsaL 0 Postad 13 Augusti , 2010 Hej Är på jakt efter en Ryds 568. Är det någon som vet skillnaden på en 06a som heter GT mot 07-- som heter GTI? Några andra tips? Positiva som negativa om 568 tages tacksamt emot. Ska ha båten som dagsbåt för familjen (två barn 2 och 5 år) för korta men även längre sträckor i Stockholms skärgård. Kanske även andra tips på båtmodell? Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 13 Augusti , 2010 Hej, GTI har ett skrov som är byggt med den nya injektions metoden. Det ger ett starkare skrov och lägre vikt. Om du söker här på maringuiden på Ryds 568 GT så kommer du att finna gudiens längsta tråd. Där har du säker en timmes läsning om 568:an // magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaL 0 Postad 14 Augusti , 2010 Tack för tips, känns som det står mkt negativt om 568 GT på Maringuiden. Någon/Några som har en 568 GT som kan komma med positivt och negativt. Verkar på guiden som om många haft problem med Gelcoat sprickor? Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 14 Augusti , 2010 Hej jag är helnöjd. Jag tror dessutom att den tysta majoriteten är det också. / Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 14 Augusti , 2010 Hej Också helnöjd. Du hittar inte en mer prisvärd, säker, rymlig och snabb styrpulpet. Köp inte för liten motor bara. Minst 90hk men helst en 115hk. Båten borde vara typad för mer eftersom den är sanslöst stabil i 40 knop. Så mycket negativt har jag inte läst mer än de första GTI modellerna som hade problem med att gelcoaten släppte. Har själv GT modellen med traditionellt handupplagt skrov = gammal beprövad teknik och jag har inte haft några som helst problem. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaL 0 Postad 14 Augusti , 2010 Tack o bock för kommentarer. Bra hjälp i det fortsatta sökandet efter en 568a. Larsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 14 Augusti , 2010 Hej Det är först nu i år som över delen på 568 görs med injektions metoden. innan så var det själv skrovet som vaj injecerad. Gelcoat problemen var på de traditionellt bygga delarna om jag uppfattat det hela rätt. Jag kan också skriva under på båtens stabilitet, den klarar av både större motor och mer öppet hav än vad den är typad för... / Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 127 Postad 15 Augusti , 2010 Hej, Jag har en 568GT-06 som jag är helnöjd med och jag har inga sprickor i gelcoten. Kan hålla med om att en motor runt 100-115 HK är att föredra om man vill åka i höga farter. Jag har själv en Yamaha 80 HK som går kanon och den gör ca 31 knop med 2 vuxna och 2 barn ombord. Två familjer får plats utan problem och då gör den ca 26 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser