kennan423 0 Postad 12 Augusti , 2010 Hej. Har tänkt mej att bygga en aluminiumbåt lämpad för fiske och ett hyffsat snabbgående skrov, lär bli grymt svårt, men har man inte provat så kan man inget veta, skall svetsa ihop delarna, vet vad jag skall ha för plåt. jobbar som plåtslagare (ej byggnads plåtslagare)så jag vet hur man får ihop skiten. Så nu vill jag veta om någon vet vart jag kan köpa en ritning, ritningen skall helst komma från sverige eller övriga norden. eller om någon vet nån som man kan lämmna en skiss med mått som sedan kan göra ritningen i ett CAD pogram. Plåten fixar jag själv så endast ritning! båten skall ha hyffsat höga fribord då den kommer gå mkt i nordnorges hårda sjö längd 5-5,5m bredd, anpassad till längden motor 50hk till 115 Kenny Senast ändrad av kennan423 | 12 augusti 2010 | 18:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennan423 0 Postad 15 Augusti , 2010 inte nån som vet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 15 Augusti , 2010 Kolla på www.svensons.com där finns gratis ritningar att ladda ned !, Kanske något som passar ?. mvh Inge A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jerhed 0 Postad 15 Augusti , 2010 http://www.bruceroberts.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser