Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
wtf_mate

Volvo Penta Action Service - Existerar detta?

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till om det som Volvo Penta marknadsför som deras Action Service existerar ? Fick fel på en oljetrycksgivare under sommaren och ringde till Volvo Penta för att få hjälp men blev bara hänvisad kors och tvärs. Till slut lyckades jag på egen finna ett Varv 30 Nm bort som snabbt kunde lösa problemet.

Det lustiga är att jag har en reklambrochyr från Volvo med ett litet plastkort som säger att det ska räcka med ett samtal sen kommer Volvo Penta att sköta all kontakt med lämpliga varv och återkomma till mig med vem som kan hjälpa mig. Behövs specialdelar kommer de att informera mig om när dessa ska levereras.

I mitt fall blev jag hänvisad till Volvo Pentas servicepartner på västkusten (jag låg själv med båten på ostkusten). De var hjälpsamma men kunde bara ge mig nummer till några varv i närheten. Jga fick tre nummer, ett till ett varv som hade fullt upp och inte tid med mig och två nummer till varv där man hade semester.

Kan det vara så att jag bara haft otur och hamnat på fel ställe från början redan när jag talade med Volvos huvudkontor? Är det någon annan som har erfarenhet av det här med Volvo Penta Action service och känner till om det brukar fungera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...