Gå till innehåll
fredag 10 januari 2025
Sparre

Peter Magnusson åkte fast för sjöfylleri

Rekommendera Poster

Att MG njuter av detta är helt klart. Annars hade man för länge sedan stoppat de som sysslar med personangrepp.

Här kommer reglerna men är ett slag i luften

• På BryggSnack är du själv ansvarig för vad du skriver i dina inlägg.
  • Håll dig till ämnet, använd en trevlig ton och respektera att andra inte alltid tycker som du.
  • Posta inte INTE samma inlägg gång på gång.
  • Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE!
  • Uppmaning till brott är ej tillåtet.
  • Bryggsnack är en mötesplats för båtintresserade och inget annat.
  • Mailutskick från forumet får ”endast” användas för att komma i kontakt med enskilda medlemmar. Samma regler gäller för dessa e-post som i övriga forumet. Massutskick till medlemmar är förbjudet.
  • Forumet får inte användas för kommersiella mål.
  • maringuiden.se förbehåller sig rätten att redigera och/eller ta bort inlägg som inte följer dessa regler samt blockera medlemmar som bryter mot dessa.

Matrix, läs ...trevlig ton... Där åkte du dit direkt

Påhopp och oförskämdheter är inte ok.

Finns flera här på forumet som inte klarar detta.

Men då de skyddas av ett nick så kan de skriva vilken skit som helst.

När de sedan försöker vara moralens väktare blir det riktigt larvigt med tarvliga påhopp.

Välkomna till Maringudiens Paradise Hotel.

MG kommer inte göra ett förbannat skit av alla anmälningar utan bara håvar in mer reklampengar.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men snälla Florina du har ju fått ditt rekord som MG:s största tråd ,det räcker väl.

Alla argument ,agitationer personangrepp var ju redan skrivna , inte bara en ,två utan flera gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad grundar Du det på? Eller tycker Du nu igen?

Senast ändrad av Ljungbergarn | 06 december 2010 | 23:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag grundade det på`?? Har du verkligen SÅ dålig självinsikt?

Det finns flera exempel som jag grundar det på och jag ska svara på din fråga när du svarat på min förra... Känns resonemanget igen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Då har du ju själv brutit mot reglerna ett flertal gånger. 

respektera att andra inte tycker som du. - (den respekten kan du inte stava till ens)

posta inte samma inlägg gång på gång. - (repris på repris med samma påståenden)

uppmaning till brott är ej tillåtet. - (tänker fortsätta åka med sprit i kroppen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Matrix, Du är just rätt man att skriva:

respektera att andra inte tycker som du. - (den respekten kan du inte stava till ens)

posta inte samma inlägg gång på gång. - (repris på repris med samma påståenden)

uppmaning till brott är ej tillåtet. - (tänker fortsätta åka med sprit i kroppen)

Du som är den största tyckaren och mest repetativa av alla här.

Uppmaning till brott det är ingen uppmaning, det är Harrys personliga åsikt.

personangrepp och vinklade tolkningar = Matrix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min självinsikt hur den bedöms kan jag inte svara på, det måste andra göra.

Sanningen är nog den att då jag  anser att personangrepp är under min värdighet så inser Du att det finns inga sådana.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Crabfish skrev:
Har ni inga vanliga jobba att sköta och behöver sova?
Nej svara inte på det.
...samt...
Peter kunde givetvis inte svar på min 1:a fråga utan svarade med en motfråga. Jag tar det svaret som att du inte vill svara. Politiker? (nej svara inte, jag behöver inga fler dumma svar)
OK, då gär jag inte det.

Förresten, när du utrycker dig såhär, tror du då att du framstår som en seriös person som man gärna vill lyssna på vad han har för åsikter, eller som en forum-byfåne?
Nej, förresten, svara inte på det...

Har också läst vad du skrivit, och håller med dig helt och fullt!
Klart man inte ska investera i maskiner utan att göra en utredning, och klart att man kan bjuda personalen på smörgåstårta utan samma utrednig.
Men, jag förstår inte vad smörgåstårta och lagstiftning har med varandra att göra? Till exempel är smörgåstårta en kladdig hög med majonäs, brödbitar och kanske räkor, medan lagstiftning är en del av en demokratisk process som utförs av lagråd och folkvalda politiker. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att det är större skillnad mellan smörgåstårta och lagstiftning än det är mellan trafik på sjön och i vattnet!

Nåväl, ibland bjuds det på smörgåstårta på mitt jobb.
Jag gillar inte smörgåstårta, och jag tycker minsann att det är fel. Jag har därför startat en hemsida som heter alltomsmörgåstårtapåjobbet.se där jag skriver hur dumma i huvudet alla som gillar smörgåstårta är.
Vet ni också vem som gillade smörgåstårta?
Jo, Kim Jong Il och Pol Pot!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, det är nog din onda tvilling som ägnar sig åt dessa under din signatur här...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Peter, en helt OT fråga, ska du med på ruska köl träffen i mars? Vi kanske ses isåfall. Funderar på att hänga på nästa gång. Man lär ju få ett par göteborgare till med på tåget skulle jag tro. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

[OT]
Ja, som det ser ut nu tänkte jag det.
Sist tänkte jag det också, men då dök det upp något den aktuella dagen, tyvärr.
Ska försöka hålla båda mässhelgerna rena i år.
[/OT]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Kul, ska ta ett snack med sign, Håkan och S-B för planering om nu inte Håkan är i Kina då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill kan jag lägga en stund på att lista några smakprov på förolämpningar som hävts ur under din signatur, men jag hoppas jag kan använda min tid till något mer produktivt. Och någon måste ju ha skrivit dessa, om det inte är du - vem är det då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Peter, gör gärna det.

Glömde tillägga tack på förhand Peter.

wink

Senast ändrad av Ljungbergarn | 07 december 2010 | 17:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan någon vänlig själ tala om för mig vem denne Peter Magnusson är?

Måste vara en betydelsefull person efter så lång tråd.

Okunnige Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Crabfish skrev som svar på samma fråga:
Grattis!

Du är lika okunnig som de politiker som skapat denna icke-problems-lag.

Men nu visste du troligen detta och försökte bara vara lustig. Annars kunde du klickat på länken som finns i första inlägget i denna tråden.

Den typen av inlägg du gjorde för knappast debatten vidare utan endast trams.

Charmigt...
Ett annat, trevligare svar, är att han är den mindre begåvade av de två kilalrna i Hey Baberiba - han som gjorde kungen, eller Ers Majestånd som han numer kallas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att Peter Magnusson forlorade sitt anseende totalt i denna debatt, för mig har han alltid varit en B-skådis och nu är han placerad som en patetisk nolla, helt sorgligt att man kan tro att man kan framföra en båt med 0,6 promille utan risker, dags för MG att ta ställning, denna debatt där 4-5 personer inte kan tänka sig att var helt nyktra på sjön smutskastar detta forum totalt, mycket sorgligt, när kommer scoopet som lovades?

Senast ändrad av Westfjord26 | 07 december 2010 | 18:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om nu Peter Magnusson hade kört en 9 meters segelbåt eller en 7 tons snipa på 9 meter i 10 knop med 0,6 promille så hade det varit lagligt.

Hade du då dömt honom lika mycket då?

Om du svarar ja på föregående fråga så vad ger dig rätt att döma andra?

Ytterligare en fråga, var har du faktan om att de förutsätttningar som rådde och att den hastighet han höll innebar några större risker?

Givetvis var det han gjorde olagligt enligt vår nya lag och han borde inte kört med alkohol i kroppen eftersom det är olagligt. Dock har ingen av oss fakta om det kunde vara farligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag avreggat bevakningen på denna tråd.

Artikeln kommer i en viss tidning..tänker inte säga vilken

smiley

Googlade  slumpvis på de ledamöter som drivit fram och igenom lagen, tog deras namn och lade till IOGT. Föga förvånande resultat.

Sparre, trådstartaren skrev:

Nykterhetsrörelsen tycks vara starka lobbyister!

Undrar om han visste hur rätt han har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, tycker att lagen skall gälla alla, men har som jag skrivit förut kanske mjuknat något, vad det gäller halten av alkohol i blodet men han hade för mycket, behövs ingen fakta i detta fallet, utan vuxet sunt förnuft gäller, man skall inte vara full på sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glömde din andra fråga, nej jag har inte rätt att döma andra utan litar på att samhället som stiftar larna gör detta! och jag hoppas att det blir ett hårt straff!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis det som ett forum är till för, att man har rätt att tycka, du kan ju se till dina egna tillkortakommanden istället som inte lyckas övertyga någon innan du lägger in ett tyket inlägg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

För mycket enighet tar död på en konversation!

Eller så kan man bara nonchalera dom och låtsas att de inte existerar längre.

Stryper man vattentillförseln så slutar hjulen att snurra.

Är man tyst så har de inga att prata med längre

Ja, du förstår hur jag menar ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Crabfish skrev:
Om nu Peter Magnusson hade kört en 9 meters segelbåt eller en 7 tons snipa på 9 meter i 10 knop med 0,6 promille så hade det varit lagligt.
Det där stämmer inte, och det vet du.
man kan mycket väl åka fast för fylla i 9-meterssegelbåten eller något av de andra exemplen med 0,6 promille i blodet.
Han hade då fallit under den gamla lagstiftningen, och då hade det varit upp till t ex Nisse hos KBV att bedöma om han verkade påverkad. Sannolikheten är stor att han hade verkat glansig i blicken, kanske snubblat till lite eller sluddrat eller bara verkat allmänt fladdrig i rörelserna och Nisse (eller någon annan...) bedömt det som fylla.
Hur kul är det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, här är några:
13 november 2010 | 14:14
det är nog som så Harry att som politiker har man nog inte alla indianerna i kanoten.

16 november 2010 | 00:37
Va ??! lägg av !!! Är Du blind ??!
Ta och läs in den innan du babblar.
Nu gör du dig riktigt riktigt löjlig..
behövs det mer herr snacka-utan-källfakta?

16 november 2010 | 00:53
Varsågod och skölj, ska du spy så gör det lovart..

16 november 2010 | 12:26
Barnsligt resonemang..kaptenen ta en sig en stänkare..

05 december 2010 | 23:23
Visar IQ hos dem som försvarar lagen, zero argument, då blir det personangrepp!

SUCK - 15 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaka...

Och kopplingen mellan IOGT och politiker som jobbat hårdast för lagen?
Och?
Är det ditt stora avslöjande?
Du skämta aprillo?
Vad tror du att det kommer att leda till?
Lagen är redan beslutat, ett avslutat ärende.

För att få lagen uppriven måste du peka på att ett formellt fel har begåtts, och det är inget fel i att de som lobbar för en lag har egna särintressen. Till exempel skulle nog ingen bli förvånad om de som lobbar för humanare fångvård är med i Amnesty, att de som lobbar för lägre utdelningsskatt för aktier är med i Aktieägarna, att de som vill ha sänkt reavinstskatt på villaförsäljningar är med i Villaägarnas Riksförbund osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Nu får det fan var nog med skitsnacket fram och tillbaka, ni vet nog själva vilka ni är och vet ni inte det så kanske ni ska ta och läsa era inlägg en gång till och tänka efter om jag verkligen var trevlig när jag skrev det inlägget eller inte?

Maringuiden.se ska vara ett trevligt forum där människor har rätt att tycka olika och det ska inte till några påhopp på varandra för den ene tycker si och den andre så!

Låser denna tråden nu, har ni synpunkter på det så maila mig på moderator.mg@live.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...