Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Zinderella

Vem är "Dara" ???

Rekommendera Poster

Daradu hoppar på mig på detta forum utan att svara på de frågor som jag ger tillbaka. Han du svarar inte på E-post men loggar på forumet med gämna mellanrum. Dara har enligt sin din sjöbod inte längre båt men envisas med att uttala dig illa. Svara migvem du är och ange inte andra personers namn, om de själva inte gjort det valet. Finns få på forumet som inte skriver som alias. inkl dig själv. Du vet ju vem jag är och jag har inget att skämmas över, men ogillar att du kastar skit på mig när jag komenterar ett idiotinlägg som är från någon som bara vill vara en pajas.

Mikael Zackrisson alias Zinderella 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast den här tråden kanske inte riktigt platsar på seglarsnacket..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle använda rapporteringsfunktionen i det här fallet. Moderatorerna vet ju vem användaren är, eller kan ta reda på och kan stänga av användaren om de finner det nödvändigt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller kanske tänka innan man postar inlägg?
Det är ju egentligen helt onödigt att dra upp en sådan tråd som din sista, eftersom det finns avgrunder mellan olika sjöfarande hur man vill ha det på sjön. Lugnt och kontrollerat hela dagen, eller snabbt som f-n till nästa ställe, för vi färdas ju ofta liknande sträcka per dag oberoende av båttyp, konstigt nog.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du nu inte kan sluta diskutionen, då vi uppenbarligen har såååååå skilda åsikter om hur man ska trivas på havet. Så sluta iaf att svara på inlägg som du inte ger svar på !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trist attityd från din sida både i denna och den förra tråden !!

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ogillar iofs att du skriver i seglarforum då du uppenbarligen inte har något intresse för segling...

Men när det gäller din egentliga fråga, vad är det som får dig att tro att Dara överhuvudtaget känner dig, vet vem du är eller att du känner honom?  Visst måste det kännas obehagligt att få påhopp från någon som man kanske känner, men jag har själv provat att googla på en sådan enkel sak som Zinderella Fairline (som ju är information som man ytterst enkelt läser ut av din bild här på forumet), så får jag ju som träff nummer 3 ditt namn.  Märkligare än så behöver det ju inte vara, eller hur?

Eller så har han helt enkelt tittat på din profil och sedan följt ditt val av båtklubb så står du ju själv där som kontaktperson.

Eller var det något mer i Daras inlägg som var träffande menar du?

Senast ändrad av ridax | 11 augusti 2010 | 19:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

ridax!

Huvudet på spiken! Hur enkel som helst att hitta uppgifter om. Sedan kanske man också kan undra lite  över, varför detta huvudinlägg inte ligger i forumet Dösnack?

Ännu enklare vore ju om man ställde frågan direkt till personen själv, i det forum påhoppet sker i, än att skapa en ny tråd i ett felaktigt forum.

För svara inte Dara i det forum påhoppen sker, så lär det ju inte bli något svar i detta forum heller, och då var ju hela huvudinlägget i sig onödigt!Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är inte hur man hittar namnen, utan varför som man helt plötsligt namger personer. Anledningen till grund inlägget var ju att nå seglare för att få ettbättre samspel. Är jag så jäv.. otydlig lr. Dara du är ju inloggad nu! kan du besvara frågorna nu tro ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ditt inlägg/tidigare tråd syftade ju bara till att segelbåtar skulle flytta på sej så motorbåtar kom fram. Tråden spårade självklart ur och blev låst, din andra tråd i samma ämne blev genast låst. Den här kommer också troligen att låsas eftersom du avkräver en enskild individ ett svar via ett forum trots att det finns andra sätt att hantera det.

De flesta hade troligen börjat tänka till här och fundera på om man kanske ska använda en annat retorik. Självklart har inte alla den förmågan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

Jo, jag läste inlägget som upprörde dig under ditt Huvudinlägg med rubriken Snälla.

Och? Om du hetsar upp dig på det faktum att han namnger dig, så vet jag inte vad som inte skulle få dig att gå i taket. Du fick ett påstående, och tyket var det ju så som det blev skrivet, fast personangrepp kan jag nog inte hålla med om, för påhopp kan man nog inte skydda sig från då man diskuterar i detta forum. Att hoppas på att alla svar skall falla en i smaken, är nog att hoppas för mycket!

Och ditt namn! Vem bryr sig? Möjligen Dara, men frågan är vilken nytta han har av den vetskapen.

Fast jag tycker ändå som jag tycker, d.v.s. att om du inte fick svar i förra forumet så lär du inte få svar här heller, och då kunde du ju lika gärna gjort huvudinlägget under Dösnack.  Eller ännu hellre, struntat i Dara, för det är ingen idé att hetsa upp sig för man blir bara arg! Inte bra för det egna humöret.

// Christer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tvekade på att svara på detta inlägg,men kunde inte låta bli. 1 ingen har uttryckt önskan att alla segelbåtar ska flytta på sig. Endast hålla sig på rätt sida i farleden. 2 tråden är INTE låst. 3 låsningen av 2.0 gjorde jag direkt på inlägget för att slippa skit där oxå. Retorik är till för politiker. fakta tillhör oss övriga. En vänlig ton i skrift är en självklarhet, kan givtvis bli skarp vid påhopp, men tappar inte focus på ämnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har ju själv valt att namnge dig själv, till och med på denna site.  Då kan man ju inte gärna förundras över att andra använder ditt namn.

Ja, du är ganska otydlig.  Om ditt syfte var att nå seglare för ett bättre samspel, så var ditt första inlägg (i grund inlägget) inte ägnat sitt syfte.  Även ditt första inlägg i denna tråden var då tydligen ganska otydligt utformat, då det verkade som om du ville veta vem Dara var eftersom du trodde att han på något sätt kände dig, då han visste ditt namn.  Om det nu bara var så att började DEN HÄR tråden bara för att fortsätta att kivas om vad man gjort i den andra tråden, så hade du precis lika gärna kunnat fortsätta i den förra tråden och allra bäst då i motorbåtssnack, då det verkar ganska svårt att få upp någon större segelareal på din skuta.

Senast ändrad av ridax | 12 augusti 2010 | 09:19

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du har självklart rätt att tycka som du vill. Jag hade fel angående låsningen. Ska jag vara helt ärlig så framstår du som aggresiv i ditt tonfall och läser man tidigare trådar så vinner du inga sympatipoäng. Eftersom du efterlyser fakta så ska du få det. 1. Dara vill inte svara dej. 2. Känner du dej påhoppad eller uthängd finns det en rapportfunktion. 3. Detta har inget med segling att göra och ligger i fel forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, varför den ligger i forumet för segelbåtar?

Troligen för att Dara har segelbåt och kanske någon här med segelbåt känner till honom.

Men att som kille med motorbåt gå in i en grupp med segelbåtar är lika tufft som att vara Malmö FF supporter och gå in på en av AIK:s krogar i Stockholm och pissa på väggarna.  Tungan

Även om Zinderella inte alltid är rumsren så är knappast många andra det heller vilket denna tråd bevisar.  Med stöd av andra så hackar man villt.

Men så brukar det vara på MG. Fullt med tomtar

Här kan man knappast uppge sitt riktiga namn och världen här är fjärran ifrån den värld man möter på bryggan där man har båten.

mvh ::Harry::             eller ::Kurt:: eller ::Bengt:: välj själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallåj

Håller med om att tidigare trådar spårade ur. Men man blir inte förvånad längre.

Jag tycker personligen att tidigare tråd börja bra för att sedan gå åt skogen för att vissa bara måste ha rätt till hela världshavet. Att hänga ut någon i en tråd där vederbörande använder sig av ett alias tycker jag är för j-t. finns ingen anledning. Den drabbade nu försöker få kontakt med förövaren för att få en förklaring så tycker jag inte att det är konsigt. Fånigt att förövaren inte kan svara när han kan va så ättrig annars. Att starta den här tråden i seglarsnack.....är inte helt konstigt enligt min mening då jag inte tycker att det ska ligga i dösnack. Det blir dösnack när folk bara spyr vidare och inte kan hålla sig till frågan. JAg skulle iofs inte hålla på med angiveri om jag visste vem Dara va om det inte va min värsta granne.

Over and out

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu börjar ni, herrar motorbåtsåkare bete er väl omoget! Har ni verkligen kommit ur puberteten?

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha..ska vi ta det ett varv till.

Nu tycker du att alla måtorbåtsåkare är barnsliga. Läser du text från dina kollegor (segelbåtsåkare)?  Eller stirrar du dig blind på det motorbåtsåkarna skriver? Jag vill inte dra alla segelbåtsåkare över en kam så jag skriver du. finns ju faktiskt mogna segelbåtsåkare med bra många inlägg från seglare är verkligen inte mognare.

Du vill verkligen hålla agget igång mellan s.b och m.b folk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som blev arga av mitt senaste inlägg om pubertet är precis dem jag vände mig till med inlägget om pubertet.

Jag försöker inte öka på meningsskiljaktigheterna mellan motorbåt, segelbåtsåkare. Frågan är vad Ni hr Piraya och Sea-Ray håller på med, nu måste ni väl ändå ta och ge er?

Släpp taget!

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alternativt kan man ju ge förslag på hur man ska göra då man känner sig trakasserad av någon istället för att också gå in och fortsätta hacka på någon. 

Funktionen att rapportera någon är ganska harmlös funktion och hjälper föga. Admin sover oftast eller så vill man från ägarhåll att det ska vara lite liv i luckan, precis som i en dokusåpa. Sjukt.

Själv har jag ingen bra lösning då forumet är uppbyggt så att man kan registrera sig utan riktigt namn. Alternativt att låta bli att skriva då man inte är nykter. Omdömet påverkas och vissa har svårt att hålla inne med vissa kommentarer då. Kanske varit bättre med en 0,2 promillegräns på forum än på sjön?Glad

OBS detta är inget försvar åt Zinderella

Gärna förslag på hur man löser den eviga kampen mellan motorbåtar och segelbåtar.Glad

Känner själv ett antal som har segelbåtar och motorbåtar och de är hur trevliga som helst men här på forumet verkar det finnas en del som ska hacka på varandra. Dessutom finns det vissa som ständigt missuppfattar vad som skrivs (oavsett båtmodell) men så är det att skriva på internet, lätt att bli missuppfattad.

Ni med kort stubin, ha överseende med att detta hamnade bland segelbåtsinlägg. Är skrivet i 100% fredligt och vänligt syfte.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...