Svicken 1 Postad 10 Augusti , 2010 Vill byrta motor i min Albin 25 -71 har en AD21 nu, några förslag finns sidor på webben där någon har gjort ett byte? Annars någon som kan ge förslag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 Augusti , 2010 Gå in på Rodahl.se, under länken tips tror jag det finns 2 st som bytt till en Lombardinimotor i sina Albin 25-or, själv har jag bytt till en Lombardini i min Westfjord och är mycket nöjd, sen finns det ju solé, Vetus och penta som har bra motorer. Lycka till! starta gärna en länk och dokumentera motorbytet om det kommer till stånd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 11 Augusti , 2010 I min förrförra båt - Albin 25 - bytte jag motor till en Solé. Perfekt motor, mycket bra pris och fantastisk service via en firma i Västra Frölunda. Tror de heter PowerTrim, Dieselpower eller något liknande. Du hittar den om Du söker på Solé i Sverige. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svicken 1 Postad 17 Augusti , 2010 Hej! Tack för ditt förslag, hur var jobbet, var det mycket ombygdnad för att få den att passa, kan man använda den gamla axel, gamla avgassystemet. Du har inga bilder på bytet, Fanns det någon beskrivning. Mvh Sven-Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefanbe 1 Postad 17 Augusti , 2010 vad är det för fel på AD21.an? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svicken 1 Postad 17 Augusti , 2010 Lite fel, men mest att den är gammal, behöver en lite säkrare mot den jag har. Jag är osäker på hur den ser ut inuti! Annars är det enbart kylningen som felar (sötvattenkylning). Tänker göra en långtur nästa år!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 17 Augusti , 2010 Kanske en sådan här?http://www.rrun.se/text1_2.html Den är ju billig i alla fall... Vad du än väljer får du nog räkna in en ny propeller i budgeten också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser