Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
Skobedo

Relä till tilten på en Yamaha

Rekommendera Poster

Jag fick problem med att motorn inte gick att tilta ner. Den gick bara att tilta upp. Så jag skiftade position på sladdarna till reläna för upp och ner och då fungerade ner men inte upp. Antar att ett relä är trasigt. Är dessa relän standardartiklar och går köpa någonstans som lagervara? Eller är det bara Yamaha återförsäljare som har dessa?

Senast ändrad av Skobedo | 09 augusti 2010 | 20:00

post-27670-1394236471,7691_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är olika artnr på relän fast är det det nedre relät artnr 6E5,8195A01 pris 3074:-,finns ej pirat vad jag vet endast startrelän o de är ej samma artnr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skiftade position på sladdarna och då fungerade det åt andra hållet? Då är väl felet i kontakten, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bytte plats på de små kablarna markerade med pilar. Men minns inte nu om den gick ner när jag tryckte upp eller ner. Fast eftersom jag bytt plats på de borde det betyda att motorn gick nern är jag tryckte på upp. Vilket måste betyda att båda reläna fungerar?

Men inte ner knappen på tilten?

post-27670-1394236471,8435_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

skifta plats med blå o grön blå= upp o grön = ner.efter att du gjort det o trycker på trimknappen på ner o den går då upp så har du ej fel på knappen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter lite felsökande idag så var det tilt-knappen i reglaget det var oxid i. Fick bryta upp den och skrapa rent kontakterna så nu fungerar det :-)

Dock är jag ute efter en ny knapp då plasten sprack. Går denna knapp köpa löst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du får köpa hela knappen  kabeln är skarvad i reglaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...