LarsGD 0 Postad 9 Augusti , 2010 Hej, jag har nyligen införskaffat en Maxi med en Penta MD7A och har ingen tidigare erfarenhet av dieselmotorer. (hade tidigare utomdordare). Mitt problem är följande: Vi fick motorstopp under gång på lågvarv, motorn dog och ville sedan ej starta. Efter påfyllning av diesel startade åter motorn. Det visade sig dock att tanken var mer än halvfull när jag fyllde den. Motorn har efter detta gått tillfredsställande men jag har inte vågat låta dieselnivån bli för låg.(har ej heller en fungerande bränslemätare) Det var också så att skruvarna till plattan på tanken som håller brämnslegivaren ej var åtdragna och diesel läckte ut där när tanken tankades full. Nu är dessa skruvar åtdragna. Finns det någon som vet vad ovanstående problem kan bero på? Tacksam för tips och synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 9 Augusti , 2010 Öppna tanken o se om det finns skit där o om sugröret går tillräckligt långt ner i tanken. (kan ju ha gått av)Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunny 1 Postad 9 Augusti , 2010 Vatten i tanken? Har du vattenskiljefilter eller va det nu heter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser