Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
Blomsterkungen

Badbåt/fiskebåt med övernattningsmöjlighet?

Rekommendera Poster

Hej på Er!

Helt grön på detta med båtar men har fallit för frestelsen att skaffa en båt! Har letat runt här på forumet och läst många inlägg, åsikter och kommentarer och som vanligt när jag inte kan något så blir det mycket information att ta in, tur att det är kul att lära sig nytt...! Vad jag önskar att få tips om är en bad/fiskebåt för 100-150.000 å där är tyvärr taket för mig i pengar som det är nu, som det gärna ska gå att natta i för två personer.

Har en bekant som är av åsikten att man antingen köper en bad/fiskebåt utan koj, eller en bobåt, kompromisser blir aldrig bra...har han rätt eller vad säger Ni? Finns det en båt som inte är från -60 talet som kan fungera på ett bra sätt till bägge?

Tacksam för åsikter.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antingen köper du en båt som är bra att fiska ur, som du skulle kunna fiska ur, eller också köper du en båt som är bra att bo i och du kan tänka dig fiska ifrån. Klart det blir en combo, men teakdurk bör du ju undvika, samt alltför många tygdetaljer. En Ryds camping är ju populär, men hiskeligt ful. Allt beror väl på hur många nätter du tänker spendera i båten, kontra hur många dagar du ska fiska med den. Det du ska göra mest, är ju det som ska styra. Det går ju att bo en natt eller två, i en Buster XL och uppåt, men det är ju svårt att veta vad du föredrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns 2 Chris Craft 215 SeaHawk på blocket. Kan ev vara nått för dig. Ligger innom budgeten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har noterat att det finns ett antal modifierade Flipper 620 som används för trolling runt Vänern. I grundutförandet hamnar åtminstone de äldre 620-modellerna inom din budgetram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...