Gäst Pepsi Postad 15 September , 2004 Varför i hela friden kommer det där popupfönstret upp hela tiden? Jag brukar välja ett inlägg som ser intressant ut och öppna det i nytt fönster och PANG så öppnas det där fönstret inte bar 1gång utan 2, 3 ggr. Snälla webmaster - TA BORT POPUPEN!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 September , 2004 Huh? Händer inte mig. Känns som det är något galet med din webläsare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 15 September , 2004 Installera gratisprogrammet ad-aware personal. Uppdatera sedan genom att klicka på check for updates. När du uppdaterat väljer du Start. Programmet väljer nog Perform smart scan tryck på Next. Jag kan tänka mig att programmet hittar massor av oönskade applikationer. Välj Quarantine och programmet skapar en säkerhetskopia, ifall det tar bort något du senare behöver (inte troligt). Eller Next för att bara ta bort. Ladda ner programmet från: http://www.lavasoft.nu/ Borde hjälpa. Jag använder programmet flera ggr i veckan. Något alla borde använda (förutom antivirusprogram) ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst utvecklingsgruppen Postad 15 September , 2004 Hej Pepsi Vi använder en så kallad cookie för att lagra informatinen omm att du sett popup fönstret. Fönstret finns där för att informera om att det finns nya funktioner på maringuiden.se. Problemt kan vara att du har fel inställningar i din webläsare. Det är inte farligt att tillåta cookies som kommer från samma site som du är och surfar på. Tredjepartcookies kan vara en annan sak. Men om du ställer in din webläsare att tillåta cookies fråm maringuiden.se så kommer du ej att se popupen igen. Annars är en lösning att använda popupstoppare men dom stoppar alla popuper och en del kan ju vara bra att ha ;-) . Även webläsaren FireFox har popupstoppare inbygd som fungerar bra. utvecklingsgruppen maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepsi Postad 15 September , 2004 Hej Alla. Om jag väljer att ha cookies av eller på i olika grader av säkerhetsnivåer så är det mitt val. En sida ska kunna nås utan att cookies måste finnas med. Vidare tackar jag de andra som föreslagit olika spyware program. Jag ska lägga till några som ni inte räknade upp (och som jag använder): SpywareBlaster. CiC (Complete Internet Cleanup Pro). Spybot search & destroy. Starpage guardian. CWshredder. HiJackthis. Antivirus: Panda Platinum m, brandvägg. Webläsare: IE, Opera, Mozilla. Tack för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Perrra Postad 15 September , 2004 Då borde du ju kunna fixa bort popuppen också om du kan alla dessa program. Cokkies är ju inte direkt ovanligt i dag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 15 September , 2004 Hej, Här kommer en komplettering av vad som tidigare sagts. Vi på maringuiden använder endast popuper när vi vill informera ALLA besökare om stora förändrningar eller någon typ av tävling. Vi vill understryka att vi INTE tar in annonser med POPUP reklam av något slag, detta för att inte irritera er medlemmar och övriga besökare. Det finns tillräckligt av denna typ av annonser på andra marina sajter... Vi kör denna POPUP veckan ut, så håll ut ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepsi Postad 15 September , 2004 Popupen baseras på om du godkänner cookies eller inte. Dessa program tar inte bort maringuidenspopup. Ställer jag in säkerhetsnivån i webbläsaren så försvinner naturligtvis popupen - men nu har jag anpassat läsaren till den nivå som är mest vanligt förekommande på de sidor jag normalt surfar på. Om maringuiden väljer att inte använda cookies så stöter ingen på något problem. Cookies är precis som man säger inget ovanligt idag på nätet men skapar ibland bekymmer i onödan. Over and out. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_Holm 0 Postad 15 September , 2004 Det är inte bara rena Cookies som gör att en användare måste aktivera Cookies i sin webbläsare. Ofta använder webb-applikationer sessions-variabler och dessa har en liknande funktion- och uppträdande som en Cookie. Detta gör att webbläsaren måste acceptera Cookies för att kunna acceptera sessions-variabler. Tillåter man inte Cookies i sin webbläsare så får man en begränsad räckvidd på internet i dag. Tycker inte heller att man bör vara särskilt rädd för detta heller. Se till att ha en bra brandvägg och ett uppdaterat virusskydd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepsi Postad 15 September , 2004 Nu handlar det inte om hur paranoid man är utan om den generösa användningen av cookies många sidor använder sig av och det i sin tur skapar onödiga inlägg - som det här. Over & out. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Perra Postad 15 September , 2004 Om man nu behöver/vill visa en popupp EN gång för varje besökare under en tid så kanske Pepsi har ett annat förslag som inte innebär cookies. /perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepzi Postad 15 September , 2004 Kan någon moderator LÅSA den här tråden alternativt RADERA den. Jag måste verkligen ha klivit på en öm tå. Min förslag är att visa varje tråd i ett separat javascriptfönster när man klickar på ett inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Perra Postad 15 September , 2004 Pepsi Det är inte meningen att vara dum eller så :oops: . Jag undrade verkligenom du hade ett förslag på en 'cookieless' lösning. Annars så kan jag hålla med om att det här är avhandlat nu. /perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 15 September , 2004 Hejsan. Testa och installera Google Verktygsfält. Funkar jättebra! http://toolbar.google.com/intl/sv/ Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser