Gå till innehåll
onsdag 25 september 2024
FlipperV6

Vilket tillbehör värdesätter du mest?

Rekommendera Poster

En radar naturligtvis!

på andra plats sjökort om man nu kan räkna det som tillbehör(är ju en självklarhet i en båt ju)

dragg med lina samt förtöjnings linor..

 

mvh jens

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  1. Plottern - därför att man enkelt kan skapa intressanta rutter isf hålla sig till stora lederna.
  2. Ankarspelet - ett knapptryck, aldrig mer ryggskott, aldrig mer gegga, full kontroll på tilläggingen
  3. Kylskåpet - en armlängd till en kall öl.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillbehör/Utrustning: Plottern verkar i denna icke vetenskapliga undersökning ligga i topp!

Frågan är om det är det Tillbehör/Utrustning som har revolutionerat båtåkandet mest.

Idag träffar jag på flera nybåts ägare som tar sig längre och längre ut i skärgården. Tidigare kunde navigering avskräcka många.

Kör själv kominerat plotter/ekolod samt en laptop med fugawi för överblicken och tycker vajre gång att det är befriande med dessa navigeringshjälpmedel

Ps innehar förarbevis och numera skepparexamen så navigeringskunskaper finns Ds

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite på gränsen att kallas båttillbehör kanske men;

- En stadig och lagom hög brygga!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar trots din ordning att du byter mobil oftare än sambo Glad

 

1. Kaffepressen med vattenkokaren.

2. Badplattformen och badstegen.

3. Behagliga förtöjningslinor (Docklines 19mm)

4. Midcabin....bra för hundar barn väskor sovetyg stävstegar flytvästar (dom som inte bärs alltså) grannar och annat bråte som tagit sig ombord.

5. Jag har inget ankarspel men det verkar som det mest värdefulla tillbehöret enligt många av er andra så det får plats fem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man väljer bort tillbehöret förtöjningslinor, hur förtöjer man sin båt då? Tyst

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha...det borde väl du som gammal räv veta? Flört

 

Jag var nog mer inne på att jag värdesätter känslan i ett par behagliga förtöjningslinor istället för ett par handraspande dylika. Inte förtöjninglinan som sådan alltså Glad fast tillbehör? ...nah det vete fan om jag hade så rätt ändå.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Pentaxvi har haft samma uppfattning flera gånger måste vara en smart kille Utan tvekan så är det toan på min båt. Mille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ehh, kacka alltså?  Kan man ju göra i ett öskar och hiva över bord ju.  Men nu närmar vi oss hösten, september är runt hörnet och oktober kommer starkt.  Mitt förlag på värmare, är det fortfarande ointressant?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fjärrkontrollen till min elmotor. Kan befinna mig var som helst på båten och till och med på bryggan och styra båten och ändra farten med kontrollen som jag har runt handleden. Guld!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Autopiloten!

Klart man hade klarat sig utan den, men oj vad det är skönt att slippa sitta och styra själv!

Jag hade nog haft svårt att klara mig utan motor också.. även om jag stött på många som inte tycker det hör hemma på en segelbåt :S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...