Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
uttern

Principskisser på installation av spoltoa och septitank?

Rekommendera Poster

Hej Jag funderar på att installera spoltoa och septitank på min Uttern 6300 -91. Är det någon som har erfarenheter om detta på Uttern 6300? Om ni inte har just denna erfarenhet, kanske någon vet var det kan finnas principskisser på ett liknande system! Jag önskar skiss med rekommenderade höjder/nivåer och längder på slangar etc. Tack på förhand! :-tackar

post-1206-1394234299,9367_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur man gör detta vet jag ej. Däremot kommer jag ihåg att den Uttern 6300 som vi Båtägare testade i nummer 8 2003 med namn Helena och regnr CMT17 hade spoltoa och svarttank. Kanske du kan spåra båten och nuvarande ägare via Vi Båtägare eller båtregistret?? Hittar du nån info så kom gärna tillbaks!! //Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I watski katalogen på sidan 129 finns det lite tips

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Jag svarar på mitt eget första inlägg! Jag har installerat en förligt placerad Jabsco Regular size toa med rostfri akterplacerad septitank. Dessutom monterat modernt Waste-utsug på aktre skarndäck. Allt material är inhandlat på Watski. Vägledning i butiken, via Watski katalog/web, Plastimo katalog och Svenska Kryssarklubbens teknik hemsida http://www.sxk.se Lycka till! Mvh Uttern

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Uttern!! Låter mycket intressant. Tror du att du kan lägga upp lite bilder på installationen?? :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen. Jag kommer snarast ta bilder på installationen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...